تاکید ایران بر بقای نظام جمهوریت در افغانستان

© کریمتاکید ایران بر بقای نظام جمهوریت در افغانستان
تاکید ایران بر بقای نظام جمهوریت در افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بعد از دیدار برخی از مسئولان ایرانی با مقامات افغانستان در کابل،‌ وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده است که این کشور بر بقای ساختار جمهوریت و قانون اساسی افغانستان تأکید می ورزد.

به گزارش اسپوتنیک، هیات جمهوری اسلامی ایران در راستای پیگیری همان سیاست‌ اصولی یعنی بقای ساختار جمهوریت و قانون اساسی به منظور رایزنی با مقامات و نیز شخصیت‌های سیاسی مطرح جمهوری اسلامی افغانستان، به کابل سفر نموده است

در بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است که یک هیات ایرانی به شمول محمدابراهیم طاهریان، نماینده ویژه ایران برای افغانستان، در باره مساله صلح و مذاکرات میان افغانان، به کابل سفر کرده است.

محور دیدار محب با نماینده ویژه ایران برای افغانستان: تقویت نظام جهموری و پایان بحران افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
محور دیدار محب با نماینده ویژه ایران برای افغانستان: تقویت نظام جهموری و پایان بحران افغانستان

در بیانیه آمده است که این هیئت با رییس جمهور غنی، رییس شورای عالی مصالحه و برخی دیگر از مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی افغانستان گفتگو کرده است. 

در این بیانیه بر پشتیبانی از دستاوردهای دو دهه اخیر در کشور تاکید شده است. 

این در حالیست که حمدالله محب مشاور امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان روز پنجشنبه هفته گذشته با ابراهیم طاهریان نماینده ‌خاص ایران برای افغانستان دیدار کرد.

 

در این دیدار دو طرف روی تلاش‌های صلح افغانستان بحث کردند و در کنار این، بر نیاز هم‌صدایی مشترک در خصوص تقویه جمهوریت، ختم جنگ و دیگر موضوعات کلیدی نیز تاکید ورزیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала