در جریان یک هفته سه‌هزار خانوادۀ فاریابی آواره شده‌اند

© Sputnikدر جریان یک هفته سه‌هزار خانوادۀ فاریابی آواره شده‌اند
در جریان یک هفته سه‌هزار خانوادۀ فاریابی آواره شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسوولان محلی فاریاب می‌گویند که جنگ و ناامنی‌های اخیر در شماری از ولسوالی‌های این ولایت، سه‌هزار خانواده را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام‌وطندار، غلام فاروق محمدی، رئیس مهاجرین فاریاب می‌گوید که در جریان هفته جاری، دست‌کم سه‌هزار خانواده از 7 ولسوالی فاریاب بی‌جا شده و به شهر میمنه پناه آورده‌اند. به گفته او، این آمار ابتدایی است و ممکن شمار بی‌جاشده‌گان بیش‌تر از این باشد.

نادر سعیدی، عضو شورای ولایتی فاریاب می‌گوید، تنها از ولسوالی قیصار فاریاب بیش از یک‌هزار خانواده در جریان هفتۀ اخیر، بی‌جا شده‌اند.

این عضو شورای ولایتی فاریاب می‌گوید که دولت تا کنون به این بی‌جاشده‌گان کمکی نکرده است.

شماری از بی‌جاشده‌گان این ولایت حکومت را به بی‌پروایی متهم می‌کنند و ‌می‌گویند که تا هنوز از سوی حکومت کمکی دریافت نکرده‌اند.

به گفته باشنده‌گان فاریاب، برخی از بی‌جاشده‌گان، اندک‌ترین امکانات زنده‌گی را در اختیار ندارند. بی‌جاشده‌گان می‌گویند که تمامی اموال و دارایی‌شان را گذاشته و فرار کرده‌اند.

باشنده‌گان این ولسوالی‌ها پس از آن مجبور به ترک خانه‌های‌شان شده‌اند که نیروهای امنیتی عملیاتی را زیر نام «شاهین 117» در بزرگ‌راه میمنه – اندخوی راه‌اندازی کرده‌اند. بیش‌تر بی‌جاشده‌گان، باشنده‌گان ولسوالی‌های هستند که در آن عملیات پاکسازی جنگ‌جویان طالبان جریان دارد.

فاریاب، در شمال افغانستان از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید و طالبان در آن حضور فعال و گسترده دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала