رئیس‌جمهور غنی فرمان تشکیل شورای عالی جوانان را صادر کرد

© Photo / Sediq Sediqqiرئیس‌جمهور غنی فرمان تشکیل شورای عالی جوانان را صادر کرد
رئیس‌جمهور غنی فرمان تشکیل شورای عالی جوانان را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره امور ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که رئیس‌جمهور غنی طی فرمانی، ایجاد «شورای عالی جوانان» را منظور کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، اداره امور ریاست جمهوری امروز شنبه (15 سنبله) با نشر اعلامیۀ می‌گوید که این شورا به‌منظور بهبود وضعیت جوانان، ایجاد پالیسی و استراتژی و افزایش سهم جوانان در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌شود.

غنی خطاب به جوانان: شما رهبران و مدیران آیندۀ افغانستان هستید - اسپوتنیک افغانستان
غنی خطاب به جوانان: شما رهبران و مدیران آیندۀ افغانستان هستید

در اعلامیه گفته شده است که مشوره‌دهی به مقام عالی ریاست‌جمهوری، انسجام و هماهنگی میان جوانان و حمایت از جوانان در سطح مدیریت و رهبری دولت از دیگر اهداف ایجاد این شورا است.

در ماده‌ی اول این فرمان آمده است که مسئولیت دارالانشای «شورای عالی جوانان» را معینیت انسجام برنامه‌های ریاست دفتر ریاست‌جمهوری در هماهنگی با ریاست عمومی اداره امور ریاست‌جمهوری بر عهده دارند.

در این فرمان همچنان آمده است که اعضای شورای عالی جوانان از 23 ادارۀ دولتی، 14 نفر به نمایندگی از ولایات، شش نفر به نمایندگی از جوانان خارج از کشور و ده نفر دیگر از ارگ ریاست‌جمهوری تعیین می‌شوند.

آقای غنی در 22 اسد سال جاری در پیامی به مناسبت روز جهانی جوانان گفته بود که تا 45 روز دیگر شورای عالی جوانان ایجاد می‌شود و اولین جلسۀ خود را دایر می‌کند.

او همچنان گفته بود که در این شورا جوانان به نمایندگی از 34 ولایت کشور عضویت خواهند داشت و در راستای رسیدگی به امور مربوط به جوانان فعالیت خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала