هند به بیش از ۱۰۰ خانواده سیک‌های افغانستان پناهندگی داد

© Photo / Embassy of the Islamic Republic of Afghanistan - New Delhiهند به بیش از ۱۰۰ خانواده سیک‌های افغانستان پناهندگی داد
هند به بیش از ۱۰۰ خانواده سیک‌های افغانستان پناهندگی داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت هند اعلام کرده که تاکنون به ۱۳۸ خانواده سیکهای افغانستان، در آن کشور پناهندگی داده و امکانات زندگی را برای آنان در دهلی نو فراهم کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان، بعد از یک حمله مرگبار به یک عبادتگاه هندوباوران و سیک‌ها در کابل، دولت هند اعلام کرد که به این افراد پناهندگی می‌دهد.
اکنون رسانه‌های هندی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند که این کشور از ابتدای صدور پناهندگی به این سیک‌ها، ۱۳۸ خانواده سیک را در دهلی نو، پایتخت این کشور جابجا کرده است.

سیک‌ های افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
یازده شهروند سیک افغانستان برای دریافت شهروندی به هند می‌روند

دولت هند گفته که این خانواده‌ها در یک منطقه امن در دهلی نو جابجا شده و نیز تمام امکان زندگی در اختیار آن قرار داده شده است و تلاش می‌شود که برای حمایت این اقلیت در افغانستان اقدامات را روی دست بگیرد.
سیک‌ها و هندوهای افغانستان در حال ترک کردن کشور هستند. دلیل فرار آنها تهدیدهای امنیتی و ناتوانی حکومت در تأمین امنیت این اقلیت‌های دینی خوانده شده است.
این در حالیست که نرندر سنگ خالصه نماینده سیک‌ها و هندوها در مجلس گفته که در یک ماه گذشته ۱۵۰ خانواده سیک و هندو افغانستان را به قصد هند ترک کرده ‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала