غنی: وزارت صحت عامه وظایف اساسی خویش را تعریف و روی تطبیق موثر آن تمرکز نماید

© رخنامه ارگ ریاست جمهوری غنی: وزارت صحت عامه وظایف اساسی خویش را تعریف و روی تطبیق موثر آن تمرکز نماید
غنی: وزارت صحت عامه وظایف اساسی خویش را تعریف و روی تطبیق موثر آن تمرکز نماید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور افغانستان گفته است، که شورای طبی معیارات واضح و مجوزهای مشخص برای افرادی را که خدمات طبی ارائه می نمایند، روی دست گیرد.

 

به گزارش اسپوتنیک، ارگ ریاست جمهوری افغانستان امروز یکشنبه نوشت: نشستی زیر ریاست محمد اشرف غنی رئیس افغانستان، روی تلاش ها و تشریک مساعی بیشتر وزارت های صحت عامه و مالیه، شورای طبی افغانستان و ادارۀ بازرس در راستای مبارزه با ویروس کرونا و بهبود عرضۀ خدمات در وزارت صحت عامه، بحث نمود.
ارگ ریاست جمهوری افزوده است، که در این نشست که پیش از ظهر امروز در ارگ تدویر یافت، ابتدا وزارت مالیه در مورد مصارف مبارزه با ویروس کرونا، اداره بازرس در خصوص بررسی مصارف کرونا در چهار ولایت کشور و شورای طبی افغانستان در رابطه به نظارت از درمانگاه های کووید-۱۹، گزارش های شان را ارائه کردند.
در این خبرنامه همچنین آمده است، که رئیس جمهور غنی پس از شنیدن گزارش های متذکره هدایت داد، که وزارت صحت عامه، گزارشات و یافته های وزارت مالیه، اداره بازرس و شورای طبی را مرور و پلان منظم برای تعقیب موارد اصلاحی پیشنهادی را در هماهنگی با اداره امور، ترتیب و تطبیق نماید.
در ادامه ارگ ریاست جمهوری افغانستان نوشته است، که رئیس جمهور همچنان بر مسلکی سازی وزارت صحت عامه، حل مشکل بودجوی شورای طبی افغانستان، تعریف معیارهای اساسی برای ریاست های ولایتی صحت عامه، یافتن راهکار واضح غرض حصول اطمینان از داشتن ظرفیت کافی مدیریت موج دوم کرونا و تعریف وظایف اساسی وزارت صحت عامه و تمرکز روی تطبیق موثر آن، تاکید ورزید.
در پایان این خبرنامه آمده است، که رئیس جمهور در این نشست گفت، که شورای طبی معیارات واضح و مجوزهای مشخص برای افرادی را که خدمات طبی ارائه می نمایند، روی دست گیرد تا از ظرفیت قابل اعتبار طبی اطمینان حاصل شود.

یادآوری می کنیم، که امروز وزارت صحت عامه افغانستان از شناسایی بیش از هفتاد بیمار کرونایی خبر داد و از شهروندان این کشور خواست تا دستورهای بهداشتی را رعایت کنند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала