واگذاری ولسوالی مرغاب غور به طالبان 

© Sputnikواگذاری ولسوالی مرغاب غور به طالبان 
واگذاری ولسوالی مرغاب غور به طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امنیتی افغانستان ولسوالی مرغاب غور را به طالبان واگذار کرده‌اند.
باز پس گیری ولسوالی مرغاب از طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
باز پس گیری ولسوالی مرغاب از طالبان 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، منابع دولتی به شرط افشا نشدن نام‌شان می‌گویند، که شام روز گذشته، شنبه، پانزدهم سنبله، تمامی نیروی های امنیتی مستقر در مرکز ولسوالی مرغاب، این ولسوالی را ترک کرده و به ولسوالی دولت‌یار این ولایت رفته‌اند.

به گفته این منابع، این تصمیم را نیروی‌های امنیتی پس از اعتراض باشنده‌گان ولسوالی مرغاب گرفته‌اند.

باشند‌گان ولسوالی مرغاب غور چند روزی پیش به دلیل افزایش ناامنی در این ولسوالی اعتراض کردند و از نیروهای امنیتی و گروه طالبان خواستار ترک این ولسوالی شدند. آنان در قطعه‌نامه‌یی اذعان داشتند که امنیت این ولسوالی را خودشان تأمین می‌کنند.

حمیدالله متحد عضو شورای ولایتی غور می‌گوید، که در مسألۀ واگذاری ولسوالی مرغاب به طالبان، یکی از ارگان‌های امنیتی غور دست دارد. او به صورت مشخص از ارگان خاصی نام نبرد.

به گفته او، نماینده این نهاد امنیتی چندی پیش به منطقه سمک رفته بود و مردم را علیه نیروهای امنیتی تحریک کرد‌ تا نیروهای امنیتی را از این ولسوالی بیرون کنند.

محمد موسا کلیم ولسوال دولت‌یار غور می‌گوید، که نیروهای امنیتی که مسئول تأمین امنیت ولسوالی مرغاب بودند، به ولسوالی دولت‌یار آمده‌اند.

عبدالمعروف رامش،‌ سخنگوی فرماندهی پولیس غور این ادعا را رد می کند و می‌گوید، که تمام نیروهای امنیتی در ولسوالی مرغاب حضور دارند.

یادآوری می کنیم، که ولسوالی مرغاب ولایت غور حدود یک ماه پیش به دست گروه طالبان سقوط کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала