تبدیل شدن دانشگاه بغلان به پاسگاه نیروهای امنیتی 

© Sputnikتبدیل شدن دانشگاه بغلان به پاسگاه نیروهای امنیتی 
تبدیل شدن دانشگاه بغلان به پاسگاه نیروهای امنیتی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نزدیک به پنج دانشکدۀ دانشگاه دولتی بغلان در منطقۀ حسین‌خیل – حوزه دوم امنیتی شهر پلخمری – در این روزها به پاسگاه نیروهای دولتی تبدیل شده است.
تبدیل شدن دانشگاه بغلان به خط مقدم ارتش افغانستان و جنگجویان طالبان - اسپوتنیک افغانستان
تبدیل شدن دانشگاه بغلان به خط مقدم ارتش افغانستان و جنگجویان طالبان

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، شماری از دانشجویان این دانشکده‌ها می‌گویند، که نزدیک به یک‌ ماه از آغاز درس‌های دانشگاه می‌گذرد، اما درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان درس آنان را مختل کرده است.

یکی از دانشجویان دانشگاه دولتی بغلان که از ولایت کنر به این دانشگاه برای ادامه تحصیل آمده است، می‌گوید که درگیری بین نیروهای امنیتی و طالبان در این منطقه، روند عادی درس آنان را مختل کرده است. به گفته او، دانشگاه بغلان در دل یک ساحه جنگی قرار دارد.

شماری از دانشجویان این دانشگاه می‌گویند، که از زمان را‌هیابی به این دانشگاه، ذهن‌شان درگیر جنگ و شمارش گلوله بوده است.

به گفته آنان، در برخی موارد، نیروهای امنیتی به داخل دانشگاه پناه می‌آورند و از این مکان به‌سوی طالبان گلوله‌باری می‌کنند.

عبدالقدیر مهان، رئیس دانشگاه ولایت بغلان می‌گوید، که افزون به درگیری‌های روزانه، نیروهای امنیتی بخش‌های از دیوار این دانشگاه را تخریب کرده‌ و از صحن دانشگاه به سوی طالبان گلوله‌باری می‌کنند.

به گفته او، مصارف برق مصرفی این نیروها نیز از سوی اداره دانشگاه پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه بغلان می‌گوید، که با وجود شکایت‌های مکرر، حکومت محلی و مرکزی به این مشکل رسید‌گی نکرده‌ است.

نبی‌الله نبی‌زاده، فرمانده لوای سوم ارتش در ولایت بغلان می‌گوید، که آنان به دلیل تهدیدات امنیتی و به دستور شورای نظامی، نیروهای دولتی را در داخل این دانشگاه جابه‌جا ساخته‌اند.

یادآوری می کنیم، که دانشگاه بغلان از معدود دانشگاه‌های افغانستان است، که در سه بخش دور از هم – با فاصله‌های ده و بیست کیلومتری – فعالیت دارد. دانشکدۀ کشاورزی در ۳۰ کیلومتری شرق شهر پلخمری، دانشکدۀ اقتصاد، انجنیری، ادبیات و خبرنگاری در ۲۰ کیلومتری شرق شهر، ریاست دانشگاه، بخش‌های اداری و دانشکده‌‌های شرعیات و تعلیم و تربیه در مرکز شهر پلخمری موقعیت دارند.

دانشگاه دولتی بغلان در پلخمری، مرکز این ولایت واقع شده است. در این دانشگاه حدود ۳۰۰۰ دانش‌جو – دختران و پسران – مصروف تحصیل اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала