حاصلات سالانه‌ ای خرمای ننگرهار به ۱۵۰ تن می‌رسد

© رخنامه وزارت زراعتحاصلات سالانه‌ ای خرمای ننگرهار به ۱۵۰ تن می‌رسد
حاصلات سالانه‌ ای خرمای ننگرهار به ۱۵۰ تن می‌رسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت زراعت، آبیاری و مالداری از حاصلات ۱۵۰ تنی خرمای ننگرهار در یک سال خبر داد. 
کمک ۱۵۰ تُن خرما به خانواده های نیازمند افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کمک ۱۵۰ تُن خرما به خانواده های نیازمند افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز یکشنبه ۱۶ سنبله ۱۳۹۹ درباره حاصلات سالانه ای خرمای این کشور نوشت: ریاست زراعت،‌ آبیاری و مالداری ولایت ننگرهار می‌گوید، که حاصلات نخل‌های خرمای این ولایت، هر سال نسبت به سال دیگر افزایش می‌یابد و تولید آن امسال به حدود ۱۵۰ تن می‌رسد.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که مسئولان ریاست زراعت ننگرهار می‌گویند، که آب و هوای این ولایت برای پرورش خیلی از میوه‌ها مناسب است و پرورش و حاصل‌دهی خرما نیز در این ولایت رشد و توسعه یافته است. در ولایت ننگرهار تا این دم ۸۰ جریب باغ خرما ساخته شده است که اکثر این باغ‌ها در ولسوالی‌های گوشته و سرخرود واقع است. هم‌چنان در ننگرهار کلکسیون میوه‌جات وجود دارد که در این کلکسیون نهال‌های خرما نیز کاشته شده است.
ریاست زراعت ننگرهار می‌گوید، که در سال آینده در این ولایت ۳۵۱ جریب باغ جدید خرما ساخته می‌شود. این ریاست می‌گوید که از میان ۳۵۱ جریب باغ جدید خرما که قرار است در سال آینده ساخته شود، ۱۸۰ جریب آن را شرکت زراعتی «وادی ننگرهار» می‌سازد.
به گفته‌ی ریاست زراعت ننگرهار، اگر در این ولایت تلاش‌های فعلی ریاست زراعت و تعهد کنونی مردم به پرورش نخل‌های خرما ادامه یابد، دیری نخواهد گذشت که ننگرهار در تولید خرمای مصرفی‌اش به خودکفایی برسد.

یادآوری می کنیم، که در حال حاضر واردات خرمای افغانستان از کشورهای عربی و ایران است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала