60 واگن گاز بی‌کیفیت آذربایجان منتظر ورود به افغانستان است

© Photo / Afghanistan Railway Authority اداره راه آهن افغانستان
اداره راه آهن افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناسان و مردم می‌گویند که برخی از واردکننده‌گان با پرداخت رشوه به گمرکات و ادارۀ نورم و استندرد، گاز مایع و موادنفتی بی‌کیفیت را به کشور وارد می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز،  شرکت واردکنندۀ خصوصی عمران - شکران، 60 واگون گاز مایع بی‌کیفیت را از آذربایجان وارد کشور ساخته‌است که در بندر تورغندی هرات طی مراحل می‌شود.

این گاز مایع وارداتی هیچ هم‌خوانی با معیارهای افغانستان ندارد.

   طالبان پایپ‌لاین گاز را در جوزجان انفجار دادند  - اسپوتنیک افغانستان
طالبان پایپ‌لاین گاز را در جوزجان انفجار دادند

بربنیاد معیارهای افغانستان در ترکیب گاز مایع وارداتی، باید مواد کیمیاوی بوتان آن، بین 60 تا 70 در صد و پروپان بین 40 تا 30 در صد باشد اما آزمایش‌های تأیید شدۀ این گاز مایع وارداتی از آذر بایجان نشان می‌دهند که پروپان این گاز ده درصد و بوتان آن صفر است. 

مسؤولان ادارۀ نورم و استندرد هرات می‌گویند که چند روز می‌‎شود این واگون‌های گاز مایع در گمرک تورغندی رسیده‌اند اما تاهنوز این گاز وارداتی از سوی آنان بررسی نشده‌است.

بربنیاد گزارش‌ها، شرکت عمران- شکران، 700 واگون گاز مایع را از آذربایجان خریداری کرده‌است و می‌خواهد در روزهای پیش رو وارد کشور کند - گازی که استفاده از آن خطرناک خوانده می‌شود.

واردات گاز مایع و مواد نفتی بی‌کیفیت به کشور همواره شکایت مردم را به‌همراه داشته است. کارشناسان و مردم می‌گویند که برخی از واردکننده‌گان با پرداخت رشوه به گمرکات و ادارۀ نورم و استندرد، گاز مایع و موادنفتی بی‌کیفیت را به کشور وارد می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала