دیدار نماینده ناتو با رئیس شورای عالی مصالحه‌ملی افغانستان + عکس

© Photo / Dr. Ab / Dr. Ab دیدار نماینده ناتو با رئیس شورای عالی مصالحه‌ملی افغانستان
  دیدار نماینده ناتو با رئیس شورای عالی مصالحه‌ملی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالله عبدالله،با نماینده ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان، آخرین تحولات مربوط به روند صلح در افغانستان و آغاز مذاكرات بین افغانستان را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه‌ملی افغانستان در توئیتر نوشت: "امروز من با استفان پونتكوروو نماینده ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان گفتگوهای سازنده داشتم. ما آخرین تحولات مربوط به روند صلح در افغانستان و آغاز مذاكرات بین افغانستان را ارزیابی كردیم."  

​پیش از این، منابع به این خبرگزاری گفته بودند که هیئتی از دولت افغانستان مقدمات آغاز مذاکرات بین افغانی با جنبش رادیکال طالبان را به پایان رسانده و روز یکشنبه عازم پایتخت قطر ، دوحه خواهد شد.

عبدالله عبدالله ، قرار است با هیئت دولت به  قطر سفر کند که در آنجا جلسه ای سه جانبه با عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی جنبش طالبان در دوحه، و زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ایالات متحده برایث افغانستان برگزار کنند.  

شایان ذکر است که گفتگوهای صلح قرار است در قطر برگزار شوند. هنوز تاریخ دقیق آغاز این گفتگو ها مشخص نیست، اما هیئت طالبان به دوحه پایتخت قطر رفته است. زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان نیز روز جمعه به دوحه سفر کرده است.

طالبان در ماه فبروری با حکومت ایالات متحده امریکا موافقت نامه یی را امضا کردند که خروج تدریجی نیروهای ایالات متحده امریکا شامل آن بود.  پیش شرط خروج، کاهش خشونت ها در افغانستان تعیین شده بود. ایالات متحده امریکا پس از حملات تروریستی 11 سپتمبر  سال 2001 میلادی در این کشور حضور نظامی دارد و حکومت آن وقت طالبان را سرنگون کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала