امرالله صالح: معنای مذاکره با طالبان تسلیم شدن به خواهشات این گروه نیست

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست‌جمهوری می‌گوید که گروه طالبان باید بفهمد که مذاکره با این گروه به معنای گذشتن از ارزش‌ها و داشته‌های مردم و همچنان تسلیمی به خواهشات این گروه نیست.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، امرالله صالح؛ معاون اول ریاست جمهوری که امروز (سه‌شنبه، 18 سنبله) در مراسم گرامی‌داشت از نوزدهمین سال یادبود از ترور احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور سخن می‌گفت، همچنان گفت که دولت افغانستان با «صلابت، جرأت و فصاحت» در مذاکره با گروه طالبان، خواست‌ها و ارزش‌های مردم را به این گروه تفهیم خواهد کرد.

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
صالح: روز یادبود از شهادت قهرمان ملی روز خیابان گردی نیست

صالح همچنان گفت که سازش و مذاکرات با طالبان به این معنا است که مردم می‌خواهند زیر یک چتر و یک آسمان کبود با این گروه در صلح زندگی کنند.

صالح گفت: «به طالبان تفهیم می‌کنیم که جمهوریت نظام چند نفر نیست، بل‌که برای استقرار آن مردم از 34 ولایت کشور قربانی داده‌اند.»

 معاون اول ریاست‌جمهوری همچنان گفت که نه دولت و نه طالبان به یک‌دیگر تسلیم نمی‌شوند. آقای صالح گفت که تنها راه مراجعه به مردم است و در صورتی که طالبان ادعای داشتن جایگاه در بین مردم را دارند، باید جایگاه‌شان را از طریق مراجعه به آرای مردم تثبیت کنند.

این در حالی است که قرار است مذاکرات صلح میان طالبان و حکومت در روزهای آینده آغاز شود.

مقام‌های حکومتی می‌گویند، تیم مذاکراه‌کننده دولت از چند روز به‌این‌سو آماده سفر به قطر است؛ اما به دلیل آماده‌نبودن هیات طالبان این سفر تاکنون انجام نشده‌است.

به گفته این مقام‌ها پس از آماده‌شدن هیات طالبان، تیم مذاکراتی دولت به قطر سفر خواهد کرد.

از جانب دیگر طالبان می‌گویند، هنوز روند رهایی زندانیان این گروه پایان نیافته، پس از تکمیل این روند، مذاکرات بین‌الافغانی آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала