عبدالله عبدالله: گفتگوهای میان افغانها طی روزهای آینده در دوحه آغاز می گردد

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالله عبدالله: گفتگوهای میان افغانها طی روزهای آینده در دوحه آغاز می گردد
 عبدالله عبدالله: گفتگوهای میان افغانها طی روزهای آینده در دوحه آغاز می گردد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان می گوید که گفتگوهای میان افغان‌ها طی روزهای آینده در دوحه آغاز می شود.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله ، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان ، روز سه شنبه گفت ، انتظار می رود گفتگوهای بین افغان در روزهای آینده در دوحه پایتخت قطر آغاز شود.

 طالبان: روند رهایی زندانیان نهایی نشده است - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: روند رهایی زندانیان نهایی نشده است

عبدالله به اشاره به رسانه های افغانستان گفت: "انتظار می رود هیئت افغانستان مذاکرات را با طالبان (سازمان تروریستی ممنوع در فدراسیون روسیه) ظرف چند روز آغاز کند."

روز قبل صدیق صدیقی سخنگوی  رئیس جمهور افغانستان گفت که هیئت دولت برای مذاکرات کاملاً آماده است و منتظر اعلام آمادگی طالبان است.

صدیقی همچنین گفت كه تیم هیئت دولت که قبلا به قطر سفر کرده است، پیش از مذاكره ، تقریباً تمام مسائل فنی در دوحه را حل و فصل كرده است.

در همین حال ، محمد نعیم وردک سخنگوی جدید دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که این جنبش آماده است به محض آزاد شدن باقیمانده طالبان ، مذاکرات صلح با دولت افغانستان را آغاز کند.

صحبت در مورد هفت جنگجوی طالبان مطرح است که فرانسه و استرالیا با آزادی آنها مخالفت کردند و آنها را در مرگ شهروندانشان دخیل دانستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала