نبیل: غنی هیچ استراتژی برای پیروزی در جنگ و صلح ندارد

© Photo / Rahmatullah Nabil FBرحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
رحمت الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سابق امنیت ملی کشور با انتقاد مجدد از رئیس جمهور گفت است که اشرف غنی هیچگونه استراتژی برای پیروزی در جنگ نداشت و اکنون نیز با نزدیک شدن زمان مذاکرات استراتژی برای پیروزی در صلح ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، رحمت‌الله نبیل، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که ،اشرف غنی،  رئیس جمهور کشور «نه استراتژی پیروزی در جنگ را داشت و نه در حال حاضر استراتژی برای پیروزی در صلح را دارد».

وی افزود که نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات با طالبان همه عقبه‌های چانه‌زنی را هدیه داده است و اکنون افغانستان از موضع «جمهوری انحصاری و صلح نیابتی قدرت چانه‌زنی ندارد.»

رحمت الله نبیل  - اسپوتنیک افغانستان
نبیل: تغییرات در تیم طالبان حساب شده و برای دفاع از «امارت اسلامی» است

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان با تاکید بر این که طالبان هیچ انگیزه‌ای برای کاهش خشونت ندارد همچنین از احتمال آزادی «حاجی بشر نورزی» از نزدیکان رهبر سابق طالبان طی هفته جاری خبرداد.

نبیل در توئیتی نوشت: فکر می‌کنم طالبان تا زمان آزادی حاجی بشر نورزى مذاکرات بین‌الافغانى را در دوحه آغاز نخواهند کرد.

وی با اشاره به گزارش «تایمز» که چندى قبل منتشر شد ادامه داد که خلیلزاد آزادی حاجى بشر را تضمین کرده است. با توجه به فشار زمانى و کسب آخرین امتیاز از سوى طالبان، شاید حاجی بشر در این هفته آزاد شود.

حاجی بشر از بزرگان با نفوذ اقوام نورزی، یکی از بزرگترین صرافان در جنوب افغانستان بود که شبکه بزرگی را تبادل ارز و انجام حواله‌های ارزی در دوران حاکمیت طالبان ایجاد کرده بود.

وی همچنین از فرماندهان سابق جهادی بود که به دلیل رابطه با «ملاعمر» رهبر و بنیانگذار این گروه نیز شهرت یافت و از حامیان مالی طالبان در دوران حاکمیت این گروه بر افغانستان محسوب می‌شد.

پیش از این نیز «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان در تماس با وزیر خارجه آمریکا خواستار آزادی وی شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала