روزانه بیش از یک میلیون دالر از افغانستان به ایران قاچاق می‌شود

© Fotolia / Irochkaروزانه بیش از یک میلیون دالر از افغانستان به ایران قاچاق می‌شود
روزانه بیش از یک میلیون دالر از افغانستان به ایران قاچاق می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیۀ صرافان هرات می‌گوید که روزانه بیش از یک میلیون دالر از مرز این ولایت به ایران قاچاق می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مسوولان این اتحادیه می‌گویند که قاچاق دالر به ایران اثرهای منفی بر اوضاع اقتصادی کشور به‌ویژه وضع اقتصادی هرات به‌جا گذاشته‌است.

بهاء الدین رحیمی، رئیس اتحادیۀ صرافان هرات اظهار داشت: «موترهایی که ترانزیت دارند به ایران و رفت‌وآمد دارند به این کشور و همین‌طور تاجران به‌خاطر سود زیاد، دست به این کار می‌زنند».

ایران متهم به قاچاق اثرهای تاریخی افغانستان شدе - اسپوتنیک افغانستان
ایران متهم به قاچاق اثرهای تاریخی افغانستان شد

در همین حال، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات نیز می‌گوید که گرد‌آوری دالر از بازاری‌های هرات و انتقال آن به کشورهای همسایه، اقتصاد کشور را زیانمند ساخته‌است.

عبدالله دشتی، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری هرات گفت: «این کار بر کاروبار تاجران در افغانستان تأثیرات زیاد دارد».

مقام‌های محلی هرات، انتقال غیرقانونی دالر از این ولایت به بیرون از کشور را تأیید می‌کنند، اما تأکید می‌ورزند که تدابیر جدی برای جلوگیری از قاچاق ارز به بیرون از کشور در مرزها گرفته شده‌است.

جیلانی فرهاد، سخن‌گوی والی هرات بیان داشت: «بعضی افراد فرصت طلب می‌خواهند که با قاچاق اسعار، زر اندوزی بکنند اما نیروهای امنیتی که در سرحدات موظف استند به‌گونۀ جدی با متخلفین برخورد می‌کنند».

با آن‌که مقام‌های محلی هرات از بازداشت ده‌ها تن در پیوند به قاچاق دالر به بیرون از کشور خبر می‌دهند، اما برخی از آگاهان امور می‌گویند که حتا شماری از مقام‌های دولتی در قاچاق ارز دست دارند و حکومت تا هنوز نتوانسته‌است آنان را بازداشت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала