خلیل‌زاد: با نزدیک شدن گفتگوهای صلح تخریب‌گران این روند بیشتر ناامید می‌شوند

© Photo / U.S. Special Representative Zalmay Khalilzadخلیل‌زاد: با نزدیک شدن گفتگوهای صلح تخریب‌گران این روند بیشتر ناامید می‌شوند
خلیل‌زاد: با نزدیک شدن گفتگوهای صلح تخریب‌گران این روند بیشتر ناامید می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می گوید که افغانها می‌‌دانند که روند موفق صلح، یگانه راه پایان بخشیدن به جنگ طولانی در کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به حمله اخیر بر کاروان امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری، در صفحه توییرش نگاشته است، که با نزدیک شدن گفتگوهای صلح ، تخریب‌گران این روند از تلاش خود برای برهم زدن این فرصت تاریخی، بیشتر ناامید می‌شوند.

وی تاکید دارد، تاریخ گواه است زمانی که فرصت برای صلح نزدیک می‌شود، تخریبکاران از هیچ نوع تلاش برای توقف آن نمی ایستند. افغانها در دام آنها نخواهند افتاد.

آقای خلیل‌زاد می افزاید، افغانها می‌‌دانند که روند موفق صلح، یگانه راه پایان بخشیدن به جنگ طولانی در کشور است. تحقق آرمانهای گستردهٔ آنها برای صلح، به دو گروه مذاکره کننده و رهبران آنان برمی‌گردد.

کاروان موترهای امرالله صالح، معاون نخست رئیس جمهور حوالی ساعت 7:35 صبح امروز (چهارشنبه، 19 سنبله) در منطقۀ چهارراهی سابقۀ تایمنی از مربوطات حوزۀ چهارم امنیتی شهر کابل هدف یک انفجار قرار گرفت.

وزارت داخله این انفجار را برخاسته از مواد انفجاری جاسازی‌شده در این منطقه می‌گوید. طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید، در نتیجۀ این حمله 10 غیرنظامی کشته و 15 تن دیگر به شمول شماری از محافظان آقای صالح زخمی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала