اوزبیکستان آماده برگزاری یکی از نشست‌های بین‌الافغانی است

© Fotolia / Pavel Parmenovاوزبیکستان آماده برگزاری یکی از نشست‌های بین‌الافغانی است
اوزبیکستان آماده برگزاری یکی از نشست‌های بین‌الافغانی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش اسپوتنیک، جلسه‌ای که روز گذشته میان اوزبیکستان، ایالات متحده امریکا-افغانستان در قالب یک کنفرانس ویدیویی برگزار شد، اوزبیکستان اعلام کرده است که سمرقند آماده است تا یکی از نشست‌های بین‌افغان‌ها را در این کشور برگزار کند.

حمله بر کاروان حامل امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان
طالبان دست داشتن در حمله بر کاروان موتر های امرالله صالح را رد کردند

شرکت کنندگان در جلسه از تصمیم برای برگزاری اولین دور گفتگوهای‌بین افغانها در دوحه پایتخت قطر استقبال کردند.
گفته می‌شود که ضمن گفتگوهای صلح در این جلسه در مورد اهمیت ایجاد روابط تجاری و اقتصادی دو جانبه، تسریع در اجرای حمل و نقل، ارتباطات، زیرساخت ها و پروژه های سرمایه گذاری و ارتقا بهبود سریع اقتصاد افغانستان بحث شده است.
گفتنیست که یک عضو مذاکره کننده افغانستان که نخواسته اسمش گرفته شود، به سلام وطندار گفته است که احتمال می‌رود تیم مذاکره کننده فردا (جمعه، 11 سپتمبر) به دوحه پایتخت قطر برای گفتگوهای بین‌الافغانی سفر کنند.
پیش از این محمد نعیم سخنگوی طالبان به اسپوتنیک گفته بود که طالبان منتظر آزادی زندانیان باقی مانده توسط دولت افغانستان است تا دو طرف مذاکرات صلح را آغاز کنند.
گروه طالبان از دولت کابل می‌خواهد تا پنج هزار زندانی این گروه را آزاد کند.
پس از اعتراض فرانسه و استرالیا، دولت افغانستان تا کنون از آزادی این 6 تن (محمد دعود، اکبر خان، عبدالصبور، نقیب الله، سید رسول و حکمت الله) که گفته می‌شود در عملیات کشته شدن نیروهای نظامی کشورهای غربی دست داشته‌اند، جلوگیری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала