مخالفت فرانسه با آزادی زندانیان طالبان که به جرم قتل فرانسویان متهم اند

© رخنامه شورای امنیت مخالفت فرانسه با آزادی زندانیان طالبان که به جرم قتل فرانسویان متهم اند
مخالفت فرانسه با آزادی زندانیان طالبان که به جرم قتل فرانسویان متهم اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه فرانسه با نشر بیانیه ای مخالفت خود را با آزادی زندانیان گروه طالبان که به جرم قتل فرانسویان محکوم است، اعلام کرد. 
 مقامات طالبان: فرانسه و استرالیا حق دخالت در امور افغانستان را ندارند  - اسپوتنیک افغانستان
مقامات طالبان: فرانسه و استرالیا حق دخالت در امور افغانستان را ندارند

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه فرانسه با نشر بیانیه ای نوشت، که دولت افغانستان ضیااحمد و عبدالله غلام را که به جرم قتل بتینا گوازلارد، شهروند فرانسه و کارمند کمیسیون عالی پناهند‌گان سازمان ملل در افغانستان محکوم شده بودند، آزاد کرده است.

در این بیانیه آمده است: "فرانسه بار دیگر مخالفت شدید خود را با آزادی محكومان جنایت ها در برابر شهروندان فرانسوی، به ویژه سربازان و كاركنان بشردوستانه كه به خاطر ایمنی و كمك به جمعیت نیازمند، با همكاری شریكان افغانستانی خود انجام داده اند، ابراز می دارد".

پاریس تأکید کرده است، که مخالف رهایی کسانی هستند که در جرم ها در برابر شهروندان فرانسه دست دارند.

وزارت خارجه فرانسه افزوده است، که رئیس جمهور این کشور در آخرین تماس‌های تیلیفونی خود با رهبران افغانستانی این موضوع را یادآوری کرده است.

پاریس گفته است، که آماده پشتیبانی از گفت و گوهای صلح است و باید منافع و حقوق قربانیان جنگ و تروریسم در افغانستان در این مذاکرات در نظر گرفته شود. به باور پاریس، این مورد از شرایط لازم برای ثبات پایدار و برقراری امنیت در افغانستان است.

یادآوری می کنیم، که شش زندانی طالبان که به تازگی به قطر منتقل شده‌اند، رهایی آن‌ها آخرین مانع برای شروع گفت و گوها خوانده می‌شد.

وزارت امور خارجه قطر، دولت افغانستان و گروه طالبان روز پنجشنبه از آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی به تاریخ 21 سپتامبر خبر دادند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала