سفر عبدالله عبدالله با هیات گفت و گو کنندگان صلح افغانستان به دوحه 

© تویتر عبدالله سفر عبدالله عبدالله با هیات گفت و گو کنندگان صلح افغانستان به دوحه 
سفر عبدالله عبدالله با هیات گفت و گو کنندگان صلح افغانستان به دوحه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان برای شرکت در نشست آغازین گفت و گوهای میان افغانستان به دوحه سفر کرد. 
ترامپ: پمپئو برای شرکت در گفت و گوهای میان افغانستانی به قطر می رود - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: پمپئو برای شرکت در گفت و گوهای میان افغانستانی به قطر می رود

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان امروز پس از ظهر برای شرکت در نشست آغازین گفت و گوهای میان افغانستانی با هیات دولت افغانستان با هواپیمای شرکت کام ایر به دوحه سفر کرد. 

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان، محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه، عبدالسلام رحیمی، نمایندۀ ویژۀ رئیس جمهور در امور صلح و سید سعادت منصور نادری، وزیر دولت در امور صلح نیز برای شرکت در نشست آغازین مذاکرات میان افغانستانی همراه با هیات به دوحه رفتند. 

عبدالله عبدالله پیش از رفتن در تویترش نوشت: اعضای تیم گفت و گوکننده و دیگر مقام های دولت افغانستان به قطر به خاطر گشایش مراسم تاریخی گفت و گوهای میان افغانستانی شرکت کنیم، تا برخی اقداماتی را برای ایجاد اعتماد به نفس به وجود بیاوریم. 
ما مشتاقانه منتظر تبادل دیدگاه دو جانب در طول سفر و گفتگوهای اساسی با طالبان با هدف پایان دادن به سالها جنگ و درد و رنج مردم هستیم. بر اساس مستأجران مذهبی، ارزشهای انسانی و منافع مشترک ما ، همه ما به دنبال صلح عادلانه، بادوام و با وقار هستیم. من از دوستان بین المللی خود و کشورهای منطقه که تاکنون از طرح صلح پشتیبانی کرده اند، ضمن تقویت امنیت متقابل، ثبات و صلح، تشکر می کنم. خداوند متعال به ما حکمت عطا کند.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان پیش از پرواز به طلوع نیوز هم گفته بود، که امیدواریم آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی یک تحول بزرگ تاریخی باشد. نمی‌خواهم نسبت به این مذاکرات بدبین باشم اما چالش‌ها را هم نباید نادیده گرفت.

معصوم ستانکزی، رییس هیات گفت‌وگوکنندۀ افغانستان نیز نسبت به آغاز مذاکرات ابراز خوشبینی کرد.

قرار است در نشست آغازین مذاکرات میان افغانستانی، مایک پومپیو، وزیر خارجۀ امریکا نیز شرکت کند. 

یادآوری می کنیم، که نشست نخستین مذاکرات میان افغانستانی، فردا یک‌شنبه ۲۲ سنبله، میان هیات مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان آغاز خواهند شد. 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала