استقبال یوناما از آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی 

© Wikipedia / Shahunamaاستقبال یوناما از آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی 
استقبال یوناما از آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان از آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی استقبال کرد. 
سفر عبدالله عبدالله با هیات گفت و گو کنندگان صلح افغانستان به دوحه  - اسپوتنیک افغانستان
سفر عبدالله عبدالله با هیات گفت و گو کنندگان صلح افغانستان به دوحه 

به گزارش اسپوتنیک، هیات معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) با انتشار بیانیه ای نوشت، که این سازمان از آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی استقبال می کند و از همه طرف های می خواهد، که از این فرصت تاریخی کار گرفته و به جنگ در افغانستان پایان دهند. 

در این بیانیه ای یوناما آمده است، کهخانواده سازمان ملل متحد در افغانستان از گفتگوهای رو در روی صلح میان افغانستانی ها در دوحه قطر استقبال می کنند. درد و رنج مردم افغانستان برای مدت طولانی ادامه داشته است. سازمان ملل متحد به مردم شجاع و مقاوم این کشور ملحق می شود و از همه رهبران و مذاکره کنندگان افغانستان می خواهد تا از این فرصت تاریخی برای پایان جنگ و پایان دوره جدید صلح و رفاه کار بگیرند.

در ادامه یوناما افزوده است، که گشایش این رویداد فردا می تواند آغاز یک چیز واقعاً مهم باشد. مذاکره کنندگان از جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان یک فرصت بی نظیر برای نجات جان بسیاری از هموطنان خود و نجات کشور از فقر و فلاکت دارند. ما برای آنها آرزوی موفقیت داریم و سازمان ملل در صورت لزوم برای پشتیبانی از آنها در آنجا خواهد بود.

تلاش بسیار زیاد و تصمیمات دشوار بسیاری برای احزاب برای جمع شدن در کنار میز صلح لازم است. از اهمیت حیاتی برخوردار است که همه از آنها در این مذاکرات درون افغانستانی پشتیبانی کنند تا با تعهد و عزم راسخ برای رسیدن به نتیجه مورد نظر مردم افغانستان عمل کنند. عزم آنها برای موفقیت باید عزم بی وقفه مردم افغانستان را برای زنده ماندن از این درگیری های مخرب چندین ساله منعکس کند.

این سازمان همچنان نوشته است، که تصمیم گیری درباره آینده مردم افغانستان به عهده افغانستانی ها است، اما شرکای منطقه ای و جامعه بین المللی نقش مهمی در کمک به آنها دارند. افغانستان پایدار به میلیون ها افغانستانی آواره اجازه می دهد تا با امنیت و وقار به خانه های خود بازگردند، به توسعه کل منطقه کمک کنند و تهدیدهای متصل به تروریسم و ​​مواد مخدر را از بین ببرند.

در حالی که هدف نهایی مذاکرات خاموش نگه داشتن اسلحه برای همیشه است، کاهش فوری و بی قید و شرط خشونت فضای مناسب تری را برای گفتگوهای سازنده ایجاد می کند. در چارچوب چالش های بهداشتی و اقتصادی ناشی از کووید-19، فقر و بلایای طبیعی، وقفه انسانی در جنگ باعث می شود که حمایت بشردوستانه حیاتی به میلیون ها نفر برسد که در همه مناطق کشور به کمک نیاز دارند و همچنین گشودن برای افغانستانی ها برای شروع بازسازی زندگی و معیشت خود و امید دادن به فرزندانشان.

در پایان این بیانیه آمده است، که یک روند صلح فراگیر شامل مشارکت معنادار زنان، جوانان و قربانیان، پشتیبانی از حقوق بشر هر افغانستانی تنها راه صلح است.

یادآوری می کنیم، که گفت و گوهای میان افغانستان فردا میان نمایندگان دولت افغانستان و نمایندگان گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر آغاز می گردد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала