دانش: طالبان دانسته اند که با جنگ پیروز نمی شوند

© رخنامه معاون دوم ریاست جمهوری  دانش: طالبان دانسته اند که با جنگ پیروز نمی شوند
 دانش: طالبان دانسته اند که با جنگ پیروز نمی شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست‌جمهوری افغانستان گفته است، که حضور طالبان در میز گفت و گو نشان می‌دهد که آن‌ها فهمیده‌اند از راه جنگ نمی‌توانند به پیروزی برسند.

اعضای هیات گفت و گو کنندگان گروه طالبان چه کسانی استند؟ - اسپوتنیک افغانستان
اعضای هیات گفت و گو کنندگان گروه طالبان چه کسانی استند؟

به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه ای معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان به نقل سرور دانش امروز نوشت: سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری گفته است، که حضور طالبان در میز مذاکره، نشان می‌دهد که آن‌ها فهمیده‌اند از راه جنگ، نمی‌توانند به پیروزی برسند.

دانش افزوده است، که اگر گفت‌وگوهای میان‌افغانستانی، منجر به پایان جنگ و خشونت و آغاز یک صفحه‌ی جدید در حیات سیاسی افغانستان شود، نسل‌های آینده، همه‌ی ما را تحسین خواهد کرد.

دانش گفته است، که نیروهای دفاعی و امنیتی، در بیست سال گذشته، علاوه بر دفاع از آزادی و استقلال کشور و مبارزه با تروریسم، دست‌آوردهای بزرگی داشته اند.

به گفته‌ی آقای دانش، دولت افغانستان از آغاز گفت‌وگوهای صلح میان افغانستانی که منجر به استقرار یک صلح سرتاسری در افغانستان شود، پشتیبانی می‌کند.

معاون دوم ریاست‌جمهوری افغانستان گفته است، که دولت افغانستان، از همه کشورهای دخیل در روند صلح، می‌خواهد تا به صدای مردم افغانستان، گوش دهند و برای استقرار صلح پایدار و آرامش دایمی در این کشور، کمک کنند.

یادآوری می کنیم، که نشست گشایشی گفت و گوهای میان افغانسانی امروز شنبه با حضور نمایندگان دولت افغانستان، گروه طالبان و برخی از کشورها و سازمان های خارجی آغاز شد. 

 

گروه طالبان هم به خاطر حسن نیت به این گفت و گوها بیست و دو نظامی دولت افغانستان را آزاد کرده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала