وزارت دفاع افغانستان: طالبان از دیشب به‌اینسو در 18 ولایت حمله کرده‌اند

© Photo / MoDوزارت دفاع افغانستان: طالبان از دیشب به‌اینسو در 18 ولایت حمله کرده‌اند
وزارت دفاع افغانستان: طالبان از دیشب به‌اینسو در 18 ولایت حمله کرده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
همزمان با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، بسیاری از ولایت‌های افغانستان گواۀ حمله‌ها و درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و طالبان بوده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، وزارت دفاع ملی می‌گوید که طالبان دیشب و امروز بر پوسته‌های نیروهای دولتی در 18 ولایت کشور حمله‌هایی را راه اندازی کرده‌اند.

این حمله‌ها بر ولایت‌های فاریاب، بلخ، جوزجان، غور، بادغیس، هرات، غزنی، ارزگان و برخی از ولایت‌های دیگر راه اندازی شده‌اند.

مسوولان امنیتی می‌‎گویند که کندک سوم لوای چهارم ولسوالی پسابند غور، پوستۀ آبک کندک سوم لوای چهارم ولسوالی پسابند غور، پوستۀ شب باشک پولیس لوای سوم مرکز قلعه نو بادغیس، پوستۀ سنگ آتش کندک ششم لوای سوم و قرارگاه ارباب رحیم از خیزش‌های مردمی در ولسوالی مقر بادغیس، یک کاروان اکمالات پوسته‌های نیروهای امنیتی در روستای سلطان آباد ولسوالی شیندند، بخش‌هایی اند که طالبان از آغاز امروز تاکنون حمله‌های داشته اند.

روح الله احمدزی، سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت: «گروه طالبان در 24 ساعت گذشته در بیشتر از 15 ولایت کشور در مقابل نیروهای دفاعی و امنیتی افغان حملات خود را انجام دادند که نیروهای امنیتی افغان در حالت دفاع فعال این حملات طالبان را دفع کردند».

زرگی عبادی، سخنگوی والی ارزگان نیز بیان داشت: «مخالفان مسلح حمله‌هایی را انجام دادند که نیروهای امنیتی افغان به موقع به این حمله‌ها پاسخ دادند».

مسوولان امنیتی و محلی در شمال کشور نیز از حمله‌های طالبان از دیشب تا امروز در ولایت‌های فاریاب، بلخ و جوزجان سخن می‌گویند.

نقیب‌الله فایق، والی فاریاب تصریح کرد: «بالای نیروهای دولتی در ولسوالی شیرین تگاب انداخت کردند که هیچ آسیبی به نیروهای امنیتی نرسیده‌است».

از سویی دیگر، طالبان می‌گویند که برای اعتمادسازی و تسریع روند مذاکرات بین‌الافغانی، 22 سرباز نیروهای دولتی را در هلمند از بند این گروه رها کرده‌اند.

با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی انتظار میرفت تا یک آتش‌بس اعلام ناشده تأمین شود و یا خشونت‌ها در کشور کاهش یابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала