طالبان: در هر کشوری حاضر به مذاکره هستیم

© Sputnik / Zohra Ishmukhametovaطالبان: در هر کشوری حاضر به مذاکره هستیم
طالبان: در هر کشوری حاضر به مذاکره هستیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عضو مذاکره کننده طالبان در قطر گفته است هر کشوری که آنها را به میز مذاکرات برای گفتگوهای بین‌الافغانی دعوت کند، میروند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالسلام حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر و مذاکره کننده ارشد این گروه بیان کرده است که هر کشوری که آماده برگزاری مذاکرات بین‌الافغانی باشند، شرکت خواهند کرد.

تعیین گروه تماس گفت‌وگوکنندگان دولت افغانستان و گروه طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
تعیین گروه تماس گفت‌وگوکنندگان دولت افغانستان و گروه طالبان 

حنفی گفت: "کشورهای که آماده برگزاری مذاکرات باشند از جمله روسیه شرکت خواهیم کرد.
پیش از این، مقامات قطر اعلام کرده بودند که مذاکرات بین‌الافغانی در قطر آغاز می شود، اما دورهای بعدی ممکن است در کشورهای دیگر برگزار شود. از جمله، ازبکستان و ناروی آمادگی خود را برای پذیرش مذاکرات صلح اعلام کردند.
از سوی هم رئیس جمهور افغانستان نیز گفته است غاز مذاکرات رودررو میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان را نتیجه قربانی های نیروهای امنیتی و دفاعی خوانده، گفت که حکومت افغانستان این پروسه را با تدبیر و ارادۀ قوی به گونه ای به پیش ببرد که باعث ختم جنگ و تامین صلح باعزت و پایدار شود، صلحی که در آن، خواست هر افغان و دستآوردهای 19 سال گذشته، حفاظت گردد.
رئیس جمهور غنی در اخیر صحبت هایش، گفت: "موقف حکومت در مورد صلح واضح است و هیأت مذاکراتی افغانستان، از افغانستان متحد و دولت جمهوری اسلامی افغانستان نمایندگی می کند و حکومت بخاطر رسیدن به صلح پایدار، با موقف قوی، تدبیر، برنامه و ارادۀ قوی به پیش خواهد رفت."
امروز مراسم گفت و گوی میان افغانستانی برای صلح در دوحه پایتخت قطر گشایش یافت. در این نشست 21 نماینده از طرف دولت افغانستان و 21 نماینده از طرف گروه طالبان و نمایندگان شماری از کشورهای خارج اشتراک دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала