پولیس هلمند: بیشتر زندانیان آزاد شده ای دیروز غیرنظامیان استند

© تویتر ذبیح الله مجاهد پولیس هلمند: بیشتر زندانیان آزاد شده ای دیروز غیرنظامیان استند
پولیس هلمند: بیشتر زندانیان آزاد شده ای دیروز غیرنظامیان استند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرماندهی پولیس هلمند می‌گوید، که بیشتر افرادی‌که روز گذشته از سوی طالبان زیرنام نیروهای امنیتی آزاد شدند، غیرنظامیان استند.
گروه طالبان 22 زندانی دولت افغانستان را آزاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
گروه طالبان 22 زندانی دولت افغانستان را آزاد کرد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گروۀ طالبان، پس از چاشت روز گذشته در پایان نشست آغازین مذاکرات میان افغانستانی اعلام کرد، که ۲۲ تن از نیروهای امنیتی را ازبهر حسن نیت به آغاز مذاکرات صلح، در ولایت هلمند ازبند آزاد کرده‌اند.

فرماندهی پولیس هلمند می‌گوید، که از میان ۱۴ تنی که زیر نام نیروهای پولیس آزاد شده‌اند، تنها دو تن آنان پولیس استند و دیگران غیرنظامی استند.

محمد ولی غوثی، معاون اداری فرماندهی پولیس هلمند در این باره بیان داشت: «از جملۀ چهارده نفر دو نفر سرباز استند و دوازده تن دیگر افراد ملکی استند که به نام پولیس از سوی طالبان اسیر شده بودند».

در همین حال، شماری از زندانیان رها شده از سوی طالبان می‌گویند، که از بخش‌های گوناگون کشور از سوی طالبان گرفتار شده بودند و از یک تا چهار سال نزد طالبان زندانی بودند.

این زندانیان رها شده، از مذاکره کنندگان در قطر می‌خواهند تا برای رهایی زندانیان بیشتر از نزد طالبان، تلاش کنند.

فضل‌الرحمان، یکی از این زندانیان آزاد شده گفت: «ساعت یازده ویا دوازده بود که جنگ شد. در این جنگ زخمی هم شدم. برای مدتی زندانی بودم».

عبدالمتین، زندانی آزادشدۀ دیگر نیز افزود: «کسانی بودند که پانزده سال می‌شد در زندان بودند. به ما گفتند که از قطر امر شده است که شما تبادله می‌شوید».

جمعه‌گل می‌گوید، که ۱۸ماه در نزد طالبان زندانی بود و اکنون خرسند است که به زند‌گی عادی بر می‌گردد و با خانواده‌اش می‌پیوندد: «طالبان هنوزهم کارمندان دولت را که رتبه‌های بلند دارند، نگهداشته‌اند و باید آن‌ها آزاد شوند».

یادآوری می کنیم، که رهایی زندانیان حکومت و طالبان، یکی از شرط‌های اصلی برای آغاز مذاکرات میان افغانستانی بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала