اعتراف پنتاگون: شواهد برای اثبات "تبانی روسیه و طالبان" تا هنوز موجود نیست

CC0 / / اعتراف پنتاگون: شواهد برای اثبات "تبانی روسیه و طالبان" تا هنوز موجود نیست
اعتراف پنتاگون: شواهد برای اثبات تبانی روسیه و طالبان تا هنوز موجود نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ستاد مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرده که تا کنون شواهد قانع کننده از "تبانی روسیه و طالبان" مبنی بر پرداخت پول در بدل کشتن سربازان آمریکایی به این گروه را در دست ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال کنت مک کنزی فرمانده ستاد مرکزی ارتش ایالات متحده  CENTCOM  ادعاهای ماه جون روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر اینکه روسیه به خاطر حمله به سربازان آمریکایی به جنگجو های وابسته به طالبان پاداش می دهد، را رد کرد.

فرمانده ستاد مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) اعلام کرد که شواهدی که تاکنون درباره پرداخت پاداش از سوی روسیه به اعضای طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان ارائه شده، از نظر وی هنوز قانع‌کننده نیست.

ترامپ: گزارش مربوط به تبانی روسیه با طالبان فریبی بیش نیست   - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: گزارش مربوط به "تبانی" روسیه و طالبان فریبی بیش نیست

وی در مصاحبه با شبکه خبریNBC News اعلام کرد که شواهد ارائه شده درباره پرداخت پاداش از سوی روسیه به نیروهای طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی در افغانستان، از نظر وی برای اثبات چنین ادعایی کفایت نمی‌کند.

وی افزود: «ما همچنان به دنبال یافتن شواهد تازه برای اثبات موضوع هستیم، اما من تاکنون چنین شواهدی ندیده‌ام. اما این پرونده بسته نشده است.»

اواخر ماه جون امسال، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شد که مسکو به شبه‌نظامیان وابسته با طالبان برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان پاداش می‌داد.

ترامپ در نخستین واکنش به این گزارش که تکذیب روسیه و طالبان را نیز در پی داشت، گفت: «کسی به من، مایک پنس که معاونم یا مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید درباره حمله کذایی به نیروی ما در افغانستان از سوی روسیه اطلاعی نداده است.»

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است.

پسکوف افزود: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رئیس جمهور خود  ادامه می‌دهند باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند.

همزمان ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز با رد گزارش نیویورک تایمز گفته که اعضای این گروه چنین پیوندی با واحد جاسوسی کشور دیگر ندارند و این گزارش صحت ندارد. وی معتقد است که چنین ادعاهایی برای بدنام کردن طالبان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала