تاکید سازمان ملل بر تامین آتش‌بس دایمی در افغانستان

© Sputnikشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را در استقبال از آغاز مذاکرات طالبان و کابل تصویب و بر آتش بس دائمی و سازش سیاسی در کشور تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آسوشیتدپرس، بامداد چهارشنبه ( 26 سنبله)  شورای امنیت سازمان ملل مأموریت یوناما (هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان) را تمدید کرد و با حمایت از مذاکرات بین‌افغان در دوحه قطر خواهان کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان شد.

شوری امنیت در این نشست، خواهان مشارکت زنان و جوانان در مذاکرات بین‌افغان در دوحه قطر شد و با صراحت اعلام کرد که «توسعه سیاسی و پیشرفت‌های جامعه مدنی از جمله حقوق زنان و حقوق کودکان که در 19 سال گذشته به دست آمده، می‌بایست حفظ شوند و گسترش یابند.»

شورای امنیت سازمان ملل در این قطعنامه از بروز خشونت‌ها در افغانستان همزمان با مذاکرات بین‌افغان و از تعداد تلفات غیرنظامیان در این درگیری‌ها «عمیقاً» اظهار نگرانی کرد.

 	افغانستان عضو کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان عضو کمیسیون مقام زن سازمان ملل شد

شورای امنیت همچنین به طور قاطع همه تحرکات نظامی و حملات را محکوم کرد و تأکید کرد که نباید به گروه‌های تروریستی مانند گروه دولت اسلامی (داعش) اجازه داد که از خاک افغانستان به عنوان پایگاهی برای عملیات تروریستی و تهدید سایر کشورها استفاده کنند.

شورای امنیت در ادامه این قطعنامه طالبان را از حمایت از گروه‌های تروریستی برحذر داشت.

شورای امنیت همچنین با اعلام تمدید مأموریت هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان خاطرنشان کرد که یوناما همچنان برای دستیابی به صلح پایدار و ثبات در افغانستان تلاش می‌کند و با اقداماتی در زمینه اعتمادسازی و با طرح پیشنهادهای سازنده مذاکرات بین‌افغان را تسهیل می‌کند و پس از حصول توافق صلح زمینه برگزاری انتخابات آزاد در افغانستان را هم فراهم می‌آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала