طالبان: ما قصد ایجاد ائتلاف با دولت "فاسد و ناتوان" کابل را نداریم

© Sputnik / Юлия Троицкаяطالبان: ما قصد ایجاد ائتلاف با دولت "فاسد و ناتوان" کابل را نداریم
طالبان: ما قصد ایجاد ائتلاف با دولت فاسد و ناتوان کابل را نداریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو تیم مذاکره کننده طالبان با رد احتمال ایجاد دولت ائتلافی این گروه با دولت «اشرف غنی» گفته است که دولت کابل مانند یک کشتی در حال غرق است و در صورت پیوستن این گروه به دولت، طالبان نیز غرق خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، یک عضو هیات گفتگوکننده طالبان در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفته که ایجاد یک حکومت ائتلافی با کشتی در حال غرق حکومت محمداشرف غنی، طالبان را نیز غرق خواهد کرد.

این عضو ارشد گروه طالبان گفته است: «حالا نوبت طالبان است. رژیم افغانستان را برای سه تا پنچ سال به طالبان واگذار کنید. طالبان با جامعۀ جهانی به ویژه ایالات متحده همکاری می‌کنند. ما ثابت می‌سازیم، همان‌طوری که یک دشمن سرسخت بوده‌ایم، در آینده یک همکار استوار و قابل اعتماد خواهیم بود.»

رئیس هیات مذاکره کننده حکومت به طالبان: در گام نخست خونریزی در کشور پایان یابد  - اسپوتنیک افغانستان
رئیس هیات مذاکره کننده حکومت به طالبان: در گام نخست خونریزی در کشور پایان یابد

 عباس استانکزی، معاون رئیس هیأت گفت‌وگوکنندۀ طالبان در مصاحبۀ جداگانه با سی‌بی‌اس تأکید کرده است که «جامعۀ جهانی نباید عصبانی باشد.» 

او گفته  است: «در ازای برخورد با طالبان به عنوان یک نهاد سیاسی مشروع در افغانستان، ما این بار خوب ظاهر شده و در برابر قوانین بین‌المللی بیش‌تر مسئول خواهیم بود.»

عضو ارشد هیأت گفت‌وگوکنندۀ طالبان که نخواسته نامی از او برده شود، گفته که رژیم پیشین طالبان – که در سال 2001 با حمله بر افغانستان سرنگون شد – بی‌تجربه بود و به همین دلیل از سوی کشورهای جهان پذیرفته نشد و این امر سبب فاصلۀ جامعۀ جهانی از این گروه شد.

عضو گفت‌وگوکننده طالبان به شبکۀ سی‌بی‌اس گفته است: «طالبان در افغانستان یک واقعیت‌اند. تنها طالبان می‌‎توانند این جنگ را پایان داده و ثبات را به افغانستان برگردانند. طالبان از جنگ خسته شده‌اند، اما فداکاری‌های 20 سال گذشته را هدر نخواهند داد. این گروه بدون نتیجه میدان را خالی نخواهد کرد».

طالبان در حالی احتمال ایجاد دولت ائتلافی با اشرف غنی را رد کرده که رئیس جمهور افغانستان نیز بارها مخالفتش را با ایجاد دولت موقت اعلام کرده و از طالبان نیز خواسته تا در نظام جمهوری ادغام شوند و از طریق اشتراک در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری به اهداف سیاسی‌شان دست پیدا کنند.

 صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری با بازنشر گزارش شبکۀ سی‌بی‌اس گفته که دیدگاه‌های همیشه‌گی طالبان برای گرفتن مسئولیت ارتش در افغانستان، توهم و خلاف روحیۀ فعلی صلح است.

 

سخنگوی ریاست جمهوری امروز چهارشنبه، بیست‌وششم سنبله در واکنش به گفته‌های اعضای ارشد طالبان به شبکۀ سی‌بی‌اس در توییتی نگاشته است: «این موضوع کاملاً یک موضوع ناامیدکننده و ناگوار برای مردم افغانستان و جامعۀ جهانی‌ست.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала