خروج امریکا از افغانستان و افریقا بر سیاست اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد

© AFP 2023 / Odd Andersenخروج امریکا از افغانستان و افریقا بر سیاست اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد
خروج امریکا از افغانستان و افریقا بر سیاست اتحادیه اروپا تأثیر می گذارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه آلمان گفته است خروج ایالات متحده امریکا بر سیاست امنیتی و دفاعی اروپا تاثر می‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان گفته است که خروج امریکا از افغانستان و افریقا تاثیراتی را بالای سیاست امنیتی و دفاعی اروپا خواهد گذاشت و جامعه برای حل منازعات منطقه ای به مجموعه ای از ابزارها نیاز دارد.

زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام شد

ماس در افتتاحیه مرکز تعالی اروپا در مدیریت بحران مدنی در برلین گفت: "ما این مرکز را در یک زمان حساس ایجاد می‌کنیم. ویروس کرونا احتمالاً منجر به بی ثباتی بیشتر در منطقه ما خواهد شد. ایالات متحده نه تنها از افغانستان بلکه از افریقا نیز در حال عقب نشینی است. برای اتحادیه اروپا، این فقط یک معنی می تواند داشته باشد. ما برای حل منازعات در همسایگان خود به مجموعه ای از ابزارها نیاز داریم."
وزیر خارجه آلمان گفت: "بحران های باماکو تا بنغازی و دونتسک یک چیز به ما آموخته است - فقط با روش نظامی حل نمی شود. برای ایجاد یک صلح پایدار، ما به یک رویکرد یکپارچگی نیاز داریم. بنابراین، مدیریت بحران های مدنی باید در مرکز سیاست خارجی و امنیتی اروپا باشد."
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا روز جمعه (31 جولای) طی سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد که ما به زودی افغانستان را ترک می‌کنیم.
مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده امریکا هنگام سخنرانی در مجلس سنای امریکا گفته است که طبق توافق نامه دوحه تا ماه می سال 2021 ارتش امریکا از افغانستان خارج می‌شوند.
وزیر خارجه امریکا گفت: "ما با طالبان توفق‌نامه امضا کردیم. سربازان مستقر در افغانستان را به صفر می‌رسانیم. ما نیروهای خود را از آنجا بیرون می‌کنیم. امکان دارد ماه می سال 2021 این اتفاق بی‌افتد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала