روز جهانی صلح خونین ترین روز برای افغانستان/ طالبان 57 نظامی را کشتند

© Sputnik / JAKПоследствия взрыва на окраине Кабула
Последствия взрыва на окраине Кабула - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افغانستان روز گذشته خونین‌ترین روز از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را تجربه کرد و دستکم 57 نیروی امنیتی در سراسر کشوردر نتیجه حملات طالبان کشته شدند.

 به گزارش اسپوتنیک، مقامات امنیتی در افغانستان اعلام کردند که روز گذشته دستکم 57 نظامی در درگیری‌ها با طالبان کشته شدند که این خونین‌ترین روز از زمان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی بود.

تیم‌های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان 22 عقرب در قطر دیدار کردند اما تاکنون پیشرفت‌ها برای آغاز رسمی مذاکرات بین‌الافغانی آهسته بوده و درخواست دولت و جامعه جهانی  برای برقراری آتش‌بس نیز با مخالفت طالبان روبرو شده است.

شهر کابل - اسپوتنیک افغانستان
وقوع دو انفجار پی‌هم در کابل

به گفته «سیدمحمد سادات» معاون والی ارزگان، خونین‌ترین درگیری‌ها در این ولایت رخ داد و در حمله طالبان به پاسگاه‌های نیروهای امنیتی 24 کشته برجا گذاشت.

مقامات ولایتی به «رویترز» گفتند که درگیری‌ها و تلفات در ولایت‌های تخار، هلمند، کاپیسا، بلخ، میدان وردک و قندوز نیز گزارش شده است.

«منیر احمد فرهادی» سخنگوی والی بلخ نیز گفت که طالبان 3 نفر از اعضای اداره امنیت ملی افغانستان را به گروگان گرفتند.

در حمله طالبان به پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی «دشت قلعه» ولایت تخار نیز 9 نیروی امنیتی کشته و 4 تن دیگر نیز زخمی شدند.

 مقامات محلی در کندز نیز از کشته شدن 6 نظامی در حمله طالبان به این ولایت خبر می‌دهند.

کارشناسان می‌گویند که هدف طالبان از تشدید حملات باوجود آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تقویت موضع این گروه و امتیازگیری در میز مذاکرات است.‌

با وجود فشارهای بین‌المللی، طالبان درخواست پیمان آتش‌بس را نپذیرفته است. اتحادیه اروپا نیز گفته است که از افزایش خشونت‌ها و تلفات غیر نظامیان در افغانستان «عمیقا نگران» است و از طالبان می‌خواهد که به آتش‌بس تن بدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала