امکان خرید کتاب از کابل، در سراسر دنیا + ویدیو

© Sputnik / Tariq Azimکتاب کابل، نخستین کتابفروشی آنلاین در افغانساتن
کتاب کابل، نخستین کتابفروشی آنلاین در افغانساتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای نخستین بار امکان خرید کتاب چاپی از افغانستان برای علاقمندان در سراسر دنیا فراهم شده است. «کتاب کابل» نخستین فروشگاه آنلاین کتاب در افغانستان است که کتاب‌ها را به سراسر دنیا می‌فرستد.

به گزارش اسپوتنیک، کتابفروشی آنلاین «کتاب کابل» حدود چهار ماه قبل ایجاد شد و به ناشران کتاب افغانستان کمک می‌کند تا کتاب‌های نشر شدۀ خود را به فروش برسانند. همین‌طور خوانندگان کتاب نیز می‌توانند کتاب مورد علاقهٔ خود را در این فروشگاه انتخاب کنند و در هر گوشه‌ای از دنیا آن را بدست بیاورند.

فروشگاه کتاب کابل کتاب‌ها را از طریق پسته‌خانهٔ مرکزی افغانستان به تمام کشور‌های جهان و با هزینهٔ مناسب می‌فرستد در افغانستان اما به دلیل نبود سیستم مناسب پستی کتاب کابل نیز با چالش‌هایی روبرو است.

ذبیح مهدی، بنیانگذار این کتابفروشی، در مورد این چالش‌ها می‌گوید:

«اولین چالشی که در برابر ما قرار دارد این است که یک کمیسیون در داخل پسته‌خانه مرکزی وجود دارد و کتاب‌ها را آن‌ها از نگاه منافع ملی و مسایل دینی بررسی می‌کنند. بررسی کتاب‌ها معمولا سه تا یک هفته وقت نیاز دارد. حتا بیشتر از یک‌هفته. یکی از کلان‌ترین مشکلات ما این است که به طور ناگهانی و بدون این که پسته‌خانه مرکزی ما را در جریان بگذارد قیمت‌ها را تا پنج‌صد درصد افزایش داد. کتابی را که ما قبلا تا هفت دالر به امریکا می‌رساندیم به یک‌باره به ۳۵ دالر رسید.»
گروهِ گهواره؛ بستری برای پرورشِ فکریِ کودکانِ افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
گروهِ گهواره؛ بستری برای پرورشِ فکریِ کودکانِ افغانستان

.فروشگاه کتاب کابل در کنار فرستادن کتاب به تمام جهان یک بخش دیگر را به نام «سوغات» ایجاد کرده است که از آن سوغات صنایع دستی بانوان افغانستان را به معرفی می‌گیرد و آن را به تمام دنیا به فروش می‌رساند.

«آنچه را که آن‌ها در بخش سوغات به فروش می‌رسانند کار دست زنان افغانستان است و کیفیت خیلی خوب دارد».

او می‌گوید، در کنار کتاب و صنایع دستی زنان افغانستان، قرار است به زودی زیور‌ات و نقره نیز از طریق فروشگاه کتاب کابل به فروش برسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала