خلیلزاد به کنگره: کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان بستگی به تطبیق شرایط دارد

© AP Photo / Jacquelyn MartinSpecial Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad
Special Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا برای صلح افغانستان به سولات کنگره آمریکا در خصوص مذاکرات صلح افغانستان پاسخ گفت.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه وزارت خارجه ایالات متحده برای صلح افغانستان که برای پاسخگویی به پرسش‌های اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به این مجلس حاضر شده می‌گوید که ایالات متحده آمریکا روند مذاکرات میان دولت افغانستان و طالبان را از نزدیک زیر نظر دارد.

 وی می‌گوید که در حال حاضر سطح خشونت ها در افغانستان بسیار بالاست و امیدواریم که گفتگوهای بین الافغانی به کاهش این خشونت ها منجر شود.

نماینده ویژه ایالات متحده گفت که ما از تمامی طرف‌ها می خواهیم که خشونت را کاهش دهند.

برادر اشرف غنی: آمریکا مسئول تشدید خشونت‌ها در  افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
برادر اشرف غنی: خلیلزاد مسئول تشدید خشونت‌ ها در افغانستان است

خلیل‌زاد با اشاره به گفتگو بین هیات‌های دولت افغانستان و طالبان گفت که کاهش خشونت به موفقیت گفت‌وگوهای دو طرف کمک می‌کند.

او بیان کرد: "سطح کنونی خشونت بسیار بلند است. می‌دانیم که کاهش خشونت ممکن است. امیدواریم که گفت‌وگوهای کنونی به کاهش چشمگیر خشونت‌ها از سوی تمامی طرف‌ها بینجامد. جان دادن یا زخمی شدن افغان‌ها و کاهش خشونت به ایجاد اعتماد لازم برای موفقیت این گفت‌وگوها کمک خواهد کرد."

این مقام آمریکایی همچنین اضافه کرد، طالبان تعهد کرده تا هر گروه یا فردی را از تهدید امنیت ایالات متحده یا متحدانش باز می دارد.

وی تأکید کرد که از زمان امضای توافق‌نامه، گروه طالبان به نیروهایش دستور داده که از حمله بر نیروهای آمریکایی و ناتو بپرهیزند. از زمان امضای توافق‌نامه هیچ امریکایی در نتیجه حملۀ طالبان کشته نشده است.

کاهش نیروهای امریکایی به سطح 4 تا 5 هزار تن، بخش دیگری از توضیحات خلیلزاد به کانگرس بود. او گفت که کم شدن نیروهای امریکایی در افغانستان از این سطح بستگی به تطبیق شرایط دارد.

به گفته او، خروج همه نیروهای آمریکایی مشروط و نظر به وضعیت افغانستان خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала