خلیلزاد: طالبان بارها شرایط "توافق‌نامه صلح با واشنگتن" را نقض کردند

© REUTERS / Ibraheem al Omariخلیلزاد: طالبان شرایط "توافق‌نامه صلح با واشنگتن" را بار ها نقض کردند
خلیلزاد: طالبان شرایط توافق‌نامه صلح با واشنگتن را بار ها نقض کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که به کنگره آمریکا برای پاسخ‌گویی فراخوانده شده می‌گوید، طالبان از آغاز توافقنامه صلح با آمریکا، بارها تعهدات شان در خصوص شرایط اصلی توافق‌نامه را نقض کردند.

 به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان در جریان استماع به مجلس نمایندگان آمریکا گفت:‌ سطح کنونی خشونت در افغانستان بسیار بالاست. ما می‌دانیم که کاهش خشونت‌ها امکان‌پذیر است.

وی گفت با وجود اختلاف‌نظرها، مذاکرات بین طالبان و دولت کابل بهترین امید در سال‌های گذشته بوده و در نتیجه توافق امضا شده فوریه بین طالبان و آمریکا صورت گرفته که به نیروهای آمریکایی اجازه می‌دهد تا در ازای تعهدات طالبان از افغانستان خارج شوند.

اما این گروه شبه‌نظامی از توافق برای آتش‌بس امتناع کرده و درگیری‌ها هنوز ادامه دارند.

Special Representative for Afghanistan Reconciliation Zalmay Khalilzad - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد به کنگره: کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان بستگی به تطبیق شرایط دارد

دموکرات‌ها در جریان این گفت‌وگو از خلیلزاد درباره این احتمال پرسیدند که آیا پس از 20 سال جنگ در افغانستان، صرف میلیاردها دالر و مرگ هزاران تن، خروج نیروهای آمریکایی از این کشور می‌تواند به آموزش و تحصیل دختران افغان منجر شود یا خیر و خلیلزاد هم پاسخ داد: می‌خواهم به زنان افغان بگویم که ما با آنها خواهیم ماند.

خلیلزاد افزود: «حفظ حقوق شهروندان افغان، حقوق بشری آن‌ها به ویژه زنان و اقلیت‌ها یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما و جزو منافع و ارزش‌های ماست. ما به تقویت و حفظ این ارزش‌ها و منافع متعهد هستیم.»

این فرستاده ویژه ادامه داد: دلایلی برای امیدواری صلح افغانستان وجود دارد اما با وجود چالش‌های پیشرو احتمال شکست و موانع داریم. واشنگتن و متحدانش به دنبال توافق بین پاکستان و افغانستان هستند که خاک این دو کشور برای انجام حملات علیه دیگری مورد استفاده قرار نگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала