عبدالله عبدالله به پاکستان می‌رود

© REUTERS / Ibraheem al Omariعبدالله عبدالله به پاکستان می‌رود
عبدالله عبدالله به پاکستان می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه ملی میگوید که در روزهای آینده سفری به پاکستان خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، شورای عالی مصالحه ملی در اعلامیه ای گفته است که آقای عبدالله “در روزهای پیش رو در یک سفر رسمی به منظور ملاقات با سران جمهوری اسلامی پاکستان به اسلام‌آباد می‌رود و در پیوند به مذاکرات صلح و آشتی در افغانستان گفت‌وگو خواهد کرد.

این اولین سفر آقای عبدالله پس از سال ۲۰۰۸ میلادی به این کشور است.

Афганиский политик Абдулла Абдулла во время переговоров между правительством Афганистана и движением Талибан (запрещено в РФ) в Катаре - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: نتیجه مذاکرات صلح برپایی دو نظام نخواهد بود

در همین حال رییس شورای عالی مصالحه ملی سه‌شنبه شب در نشست آنلاین شورای روابط خارجی ایالات متحده امریکا گفت: "انتظار داریم مذاکرات تاریخی بین‌الافغانی در دوحه به پایان چهار دهه جنگ و خون‌ریزی در کشور بیانجامد".

وی افزود "متاسفانه همزمان با مذاکرات صلح، سطح خشونت در کشور بسیار بالاست و این برای مردم افغانستان غیرقابل قبول است."

رییس شورای عالی مصالحه ملی گفت که مردم افغانستان انتظار دارند که خشونت‌ها به طور قابل توجهی کاهش یابد و آتش بس بشردوستانه در کشور برقرار گردد.

آقای عبدالله گفت که تامین صلح و ثبات در افغانستان به نفع همه کشورهای منطقه است، “چنانچه، همه کشورهای منطقه در معرض تهدید گروه‌های تروریستی قرار دارند.”

وی خاطر نشان کرد که برای هیات حکومت صیانت از ارزش‌های جدید به ‌ویژه حقوق زنان، انتخابات، آزادی رسانه‌ها و فعالیت جامعه مدنی مهم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала