روسیه: طالبان هنوز هم به توافق با امریکا پایبند استند

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: طالبان هنوز هم به توافق با امریکا پایبند استند
روسیه: طالبان هنوز هم به توافق با امریکا پایبند استند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه می‌گوید که مسکو معتقد است که طالبان با وجود افزایش فعالیت‌های نظامی، همچنان به توافق با ایالات متحده امریکا پایبند استند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه 23 سپتمبر در یک جلسه توجیهی گفت، مسکو معتقد است که طالبان با وجود افزایش فعالیت‌های نظامی، همچنان به توافق با امریکا متعهد استند.

پیش از این، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان در گفتگو با کانون فکری شورای روابط خارجی مستقر در امریکا گفته بود که شماری از زندانیان طالبان، به دنبال رهایی از بند حکومت، دوباره به میدان‌های جنگ باز گشته اند.

زاخارووا گفت: اخیراً فعالیت‌های نظامی جنبش طالبان علیه نیروهای دولت افغانستان افزایش یافته است. با این حال، پس از توافق‌نامه صلح میان طالبان وامریکا، هیچگونه حملات قابل توجهی از سوی مخالفان مسلح افغانستان به نیروهای خارجی ثبت نشده است. ما معتقدیم که طالبان در تلاش استند به توافقات انجام شده با امریکایی‌ها پایبند باشند.

در مورد تشدید درگیری ها با نیروهای امنیتی افغانستان، مسکو به این باور است که این به دلیل طولانی شدن روند توافق در خصوص مذاکرات در دوحه است.

وی گفت: ما از طرفین می‌خواهیم که بخش فنی کار را در اسرع وقت به پایان برسانند، تا مذاکرات اساسی را در دستور کار آتشی ملی آغاز کنند.

به گفته وی، مسئله اصلی دور اول گفتگو‌های بین‌الافغانی باید موضوع آتش بس طولانی مدت باشد.

یادآوری می‌کنیم، که در اواخر ماه فبروری در مراسمی در قطر ایالات متحده امریکا و طالبان نخستین توافقنامه صلح را پس از 18 سال جنگ امضا کردند، که در آن بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در جریان 14 ماه و آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی پس از آزادی زندانیان دو طرف پیش بینی شده است. ارتش امریکا به عنوان بخشی از پیش شرط های این توافقنامه پنج پایگاه در افغانستان را ترک کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا تایید کرد، که در آینده نزدیک شمار نیروهای امریکایی در این کشور به 4 هزار سرباز کاهش می یابد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала