غنی: با شیوع کرونا رشد اقتصادی افغانستان حدود 30 درصد کاهش یافته است

© Photo / ARGغنی: با شیوع کرونا رشد اقتصادی افغانستان حدود 30 درصد کاهش یافته است
غنی: با شیوع کرونا رشد اقتصادی افغانستان حدود 30 درصد کاهش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور افغانستان در نشست مجمع جهانی اقتصاد در پیوند به مبارزه با ویروس کرونا گفته است که با شیوع این ویروس رشد اقتصادی افغانستان نزدیک به 30 درصد کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، آقای غنی در این نشست گفت که دولت او تلاش کرده است تا با استفاده از منابع داخلی و جلب کمک‌های بین‌المللی با ویروس کرونا مبارزه کند.

نشست مجمع جهانی اقتصاد پس از چاشت روز چهارشنبه، دوم میزان از طریق کنفرانس ویدیویی برگزار شده است.

طبق اعلام ارگ ریاست جمهوری، در این نشست روسای جمهور شماری از کشورها و معاون دبیرکل سازمان ملل متحد حضور داشته‌اند.

آقای غنی در این نشست به پرسش‌های اشتراک‌کننده‌گان درباره تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهان و افغانستان پاسخ‌ داده است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور  - اسپوتنیک افغانستان
غنی خطاب به سازمان ملل: آتش‌بس نیاز فوری است

او در این نشست گفته است که شیوع ویروس کرونا یک رویداد غیرمترقبه بود و تأثیرات منفی بر اقتصاد افغانستان، منطقه و جهان برجای گذاشته است.

 آقای غنی در نشست مجمع جهانی اقتصاد گفته است که در زمینه همکاری‌های بین‌المللی برای جلوگیری از تاثیرات منفی ویروس کرونا تلاش کرده است تا سرحدات کشور باز باشد.

به گفته او، با بخش خصوصی برای باز ماندن مارکیت‌ها و حفظ قیمت مواد غذایی کار شده است و برنامه توزیع نان خشک و دسترخوان ملی را نیز در همین راستا راه‌اندازی کرده است.

رئیس‌جمهور غنی گفته است که یک میثاق را بین حکومت، مردم و سکتور خصوصی به میان آورده است و حتا تلاش کرده است که یک سرمایه‌دار بزرگ آسترالیایی برای سرمایه‌گذاری به افغانستان سفر کند.

در پایان این نشست محمداشرف غنی گفته است که تلفات مردم افغانستان در اثر شیوع ویروس کرونا نسبت به بسیاری از کشورهای جهان کم‌تر بوده است.

به گفته او، معافیت کتله‌ای به میان آمده، بخش‌های عرضه خدمات صحی چند برابر تقویت شده و آسیب‌پذیری‌های افغانستان در سیستم حکومتداری، شناسایی شده است.

هرچند براساس آمار رسمی ابتلا به ویروس کرونا نزدیک به 40 هزار تن در کشور به این ویروس مبتلا شده و بیش از یک هزار و 400 تن جان باخته‌اند، اما سروی وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که بیش از 10 میلیون تن به این ویروس در کشور مبتلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала