آمریکا قبل از خروج از اعزام 700 نظامی تازه نفس به افغانستان خبر داد

CC BY 2.0 / The US Army / استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک
استخدام اجیران امریکایی برای قتل سیاستمداران در شرق نزدیک  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درحالیکه قرار است همه نظامیان آمریکایی تا ماه می سال 2021 افغانستان را ترک کنند ارتش آمریکا از اعزام 700 نظامی دیگر به افغانستان خبر داد.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از stars and stripes  جنرال هارولد هاف، سخنگوی سپاه دهم کوهستانی آمریکا اعلام کرد که حدود 700 نظامی تیم جنگی این سپاه به افغانستان اعزام می‌شوند.

بر اساس گزارش، این اعزام در قالب چرخش نیروها رخ داده و این نظامیان جایگزین قطعه اول تیم جنگی سپاه دهم کوهستانی ارتش آمریکا در افغانستان خواهند شد.

 
ترامپ: نیروهای آمریکایی هنگام خروج از افغانستان نقش را انجام می دهند 
 - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: نیروهای آمریکایی هنگام خروج از افغانستان نقش حافظ صلح را انجام می دهند

براساس این گزارش نیروها در چندین منطقه در سراسر افغانستان پراکنده خواهند شد و در یک ماموریت 9 ماهه برای حمایت از ماموریت «نگهبان آزادی» عازم این کشور می‌شوند.

فرماندهی عملیات «نگهبان آزادی» مسئولیت عملیات جنگی و مبارزه با تروریسم را در افغانستان به عهده دارد.

چندی پیش دونالد ترامپ اعلام کرد که سطح نیروها تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر به حدود 4 یا 5 هزار نفر کاهش می‌یابد.

اخیراً نیز «دیوید هلوی» معاون «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در امور اقیانوس هند-آرام گفت که اسپر فرمانی را برای کاهش بیشتر سطح نیروها صادر نکرده است.

براساس توافقنامه قطر همه نیروهای خارجی باید تا ماه می سال 2021 افغانستان را ترک کنند اما این خروج مشروط به بر پایبندی طالبان به تعهدات در رابطه مبارزه با تروریسم است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала