خواست خلیلزاد برای گفتگو با ایران درباره افغانستان

© REUTERS / Ibraheem al OmariАмеркианский дипломат Залмай Халилзад во время переговоров между правительством Афганистана и движением "Талибан" (запрещено в РФ) в Катаре
Амеркианский дипломат Залмай Халилзад во время переговоров между правительством Афганистана и движением Талибан (запрещено в РФ) в Катаре - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور افغانستان خواستار گفتگو با ایران پیرامون افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایالات متحده در امور صلح افغانستان خواستار رایزنی با ایران در مورد روند صلح افغانستان شد.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور افغانستان در سخنانی در این خصوص گفت: ایران مایل است تا مدت زمانیکه توافقی میان آمریکا و ایران حاصل شود، ما را بدون اینکه پیروز شویم یا شکست بخوریم در داخل این درگیری نگاه دارد تا بهای سنگینی در افغانستان بپردازیم. ولی ما پیشنهاد کرده ایم در خصوص این مسئله با ایرانی‌ها دیدار کنیم.

  خلیلزاد: مذاکرات فرصتی تاریخی برای افغان‌ها است - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: مذاکرات فرصتی تاریخی برای افغان‌ها است

وی در این باره اضافه کرد: ایرانی‌ها باید برای رایزنی درباره آینده افغانستان به نشست‌های مختلفی که ما و آنها حضور داریم محلق شوند.

آقای خلیلزاد هشدار داد که واشنگتن هر گروهِ مرتبط با ایران را که برضد امریکا اقدام کند، هدف قرار خواهد داد و آنها را از نزدیک زیر نظر دارد.

این در حالیست که گفتگوهای بین الافغانی از دو هفته قبل در دوحه پایتخت قطر آغاز شده است و با وجود نشست بین گروه های تماس دو طرف، تاکنون نتیجه قابل توجهی از این نشست ها به دست نیامده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала