برآورد نفوس سال ۱۳۹۹ ولایت کندهار

© رخنامه اداره احصاییه برآورد نفوس سال ۱۳۹۹ ولایت کندهار
برآورد نفوس سال ۱۳۹۹ ولایت کندهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نفوس مجموعی ولایت کندهار بیش از ۱ میلیون و ۳۹۹ هزار نفر برآورد شد.

نفوس ولایت پنجشیر بیش از ۱۶۹ هزار نفر برآورد شد - اسپوتنیک افغانستان
نفوس ولایت پنجشیر بیش از ۱۶۹ هزار نفر برآورد شد
به گزارش اسپوتنیک، اداره‌ی ملی احصائیه و معلومات، آمار نفوس ولایت کندهار را منتشر کرده که بر اساس آن، نفوس مجموعی این ولایت، ۱ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۵۹۴ نفر، برآورد شده است.

در اعلامیه‌ای که روز شنبه (۵ میزان)، از سوی اداره‌ی ملی احصائیه و معلومات منتشر شده، آمده است که از این میان،۷۱۳ هزار و ۳۵۲ نفر آن را مردان و ۶۸۶ هزار و ۲۶۲ نفر دیگر را زنان تشکیل می‌دهند.

بر پایه این اعلامیه، از مجموع کل نفوس ولایت کندهار، ۵۲۳ هزار و ۲۵۹ نفر در شهر و ۸۷۶ هزار ۳۳۵ نفر، در روستاها زندگی می‌کنند.

یادآوری می کنیم، که اداره‌ی ملی احصائیه و معلومات افغانستان، هم‌چنان در ماه جوزای سال روان، برآورد نفوس افغانستان را منتشر کرده بود که بر اساس آن، نفوس مجموعی این کشور، حدود ۳۲٫۹ میلیون نفر برآورد شده است، که از این میان، ۱۶٫۸ میلیون نفر را مردان و ۱۶٫۱ میلیون نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

این اداره، گفته بود که از میان ۳۲٫۹ میلیون نفر، ۲۳٫۴ میلیون نفر در روستاها زندگی می‌کنند و ۸٫۰ میلیون نفر دیگر در شهرها بود و باش دارند. هم‌چنان، ۱٫۵ میلیون نفر را کوچی‌ها تشکیل می‌دهد.

اداره‌ی ملی احصائیه و معلومات گفته بود، که این برآورد، دربرگیرنده‌ی ۳۴ ولایت، ۳۶۴ ولسوالی اصلی، ۲۴ ولسوالی موقت و ۳۴ مرکز ولایت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала