خلیل‌زاد: طالبان پیش از رسیدن به توافق سیاسی آتش‌بس نمی‌کند

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیل‌زاد: طالبان پیش از رسیدن به توافق سیاسی آتش‌بس نمی‌کند
خلیل‌زاد: طالبان پیش از رسیدن به توافق سیاسی آتش‌بس نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که فکر نمی‌کند طالبان پیش از رسیدن دو طرف به یک توافق سیاسی،آتش‌بس کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، آقای خلیل‌زاد در مصاحبه که با شبکه پی‌بی‌سی نیوز داشت، گفت: فکر می‌کنم شما، حق با شماست که طالبان آتش‌بس دایمی و فراگیر را پیش از رسیدن به توافق سیاسی قبول نمی‌کنند.

Амеркианский дипломат Залмай Халилзад во время переговоров между правительством Афганистана и движением Талибан (запрещено в РФ) в Катаре - اسپوتنیک افغانستان
خواست خلیلزاد برای گفتگو با ایران درباره افغانستان

وی افزود: متعهد ایم که با هر دو طرف کار کنیم تا روی کاهش خشونت ها به توافق برسیم. ما در چند ماه آینده پس از آنکه نیروهای مان را به 4 یا 5 هزار کاهش دادیم ارزیابی خواهیم کرد که طالبان در تعهد شان در کجا قرار دارند.

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان شامل بودن مستقیم ایالات متحده در گفتگوهای صلح افغانستان را رد می‌کند. اما وی تاکید می‌ورزد که واشنگتن از توافقی حمایت می‌کند که در آن به حقوق همه افغان ها به ویژه زنان و اقلیت ها احترام گذاشته شود.

آقای خلیل‌زادگفت: ما هیچ موعد قانونی برای تعیین زمان موفقیت این مذاکرات تعیین نکرده ایم. ما به‌گونه مستقیم در مذاکرات شامل نیستیم. این مذاکرات میان افغان‌ها است. آنها نخواستن که خارجی ها به عنوان تسهیل کننده و میانجی در این روند شامل باشند.

این در حالیست که گفتگوهای بین‌الافغانی از دو هفته قبل در دوحه پایتخت قطر آغاز شده است و با وجود نشست بین گروه های تماس دو طرف، تاکنون نتیجه قابل توجهی از این نشست ها به دست نیامده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала