جذب دانشجو توسط دانشگاه بدون مجوز در دو سال 

© Photo / وزارت تحصیلات عالی افغانستانجذب دانشجو توسط دانشگاه بدون مجوز در دو سال 
جذب دانشجو توسط دانشگاه بدون مجوز در دو سال  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جواز موسسه تحصیلات عالی خصوصی شفا دو سال پیش توسط وزارت تحصیلات عالی افغانستان لغو شده بود. 
تبدیل شدن دانشگاه بغلان به پاسگاه نیروهای امنیتی  - اسپوتنیک افغانستان
تبدیل شدن دانشگاه بغلان به پاسگاه نیروهای امنیتی 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، دانشجویان دانشکدۀ طب موسسۀ تحصیلات عالی خصوصی شفا به دلیل لغو جواز این دانشگاه از سوی وزارت تحصیلات عالی، خواستار تبدیلی به دانشگاه‌های خصوصی دیگر کشور شده‌اند.

شماری از دانشجویان این دانشگاه صبح امروز یک‌شنبه، ششم میزان، با راه‌اندازی یک گردهمایی در دروازۀ ورودی وزارت تحصیلات عالی، خواستار تبدیلی از این دانشگاه به دانشگاه‌های خصوصی مدار اعتبار وزارت تحصیلات عالی شدند.

به گفتۀ این دانشجویان، وزارت تحصیلات عالی دو سال پیش جواز کار این دانشگاه را لغو کرده و این دانشگاه بدون داشتن جواز فعالیت، دانش‌جو جذب کرده است.

در این تظاهرات، افزون بر دانشجویان، رئیس دانشکده طب و معاون علمی این دانشگاه نیز شرکت کرده بودند.

حمیدالله امرخیل، مدیر تدریسی دانشگاه خصوصی شفا می‌گوید، که تصمیم وزارت تحصیلات عالی مبنی بر عدم کار این دانشگاه غیرمنصفانه است. به گفتۀ او، آنان از وزارت تحصیلات بارها خواستار بررسی دوباره از این دانشگاه شده‌اند، اما پاسخی از سوی وزارت دریافت نکرده‌اند.

به گفتۀ مسئولان این دانشگاه، آنان در بخش‌های داندان پزشکی، دارو سازی و حقوق و علوم سیاسی دانشجو می‌پذیرند.

در همین حال، حامد عبیدی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان می­ گوید، پس از بررسی‌‎های این وزارت، شش دانشگاه خصوصی به‌شمول دانشگاه شفا به دلیل کیفیت پایین و غیرمعیاری بودن سیستم درسی، جوازشان لغو شد.

او در پیوند به سرنوشت دانشجویان این دانشگاه‌ها گفت، که وزارت تحصیلات عالی طرحی را روی دست دارد که مطابق آن دانشجویان این دانشگاه‌ها به دانشگاه‌های مدار اعتبار وزارت تحصیلات عالی جذب می‌شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала