ارج گذاری از نخبگان امتحان کانکور 1399 توسط رهبری وزارت تحصیلات عالی افغانستان 

© رخنامه وزارت تحصیلات عالی ارج گذاری از نخبگان امتحان کانکور 1399 توسط رهبری وزارت تحصیلات عالی افغانستان 
ارج گذاری از نخبگان امتحان کانکور 1399 توسط رهبری وزارت تحصیلات عالی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اول نمره الی دهم نمره کانکور 1399 امروز از سوی هیات رهبری وزارت تحصیلات عالی تقدیر شدند.

ستاره آزمون کانکور امسال دختری از کابل شد+عکس - اسپوتنیک افغانستان
ستاره آزمون کانکور امسال دختری از کابل شد+عکس

به گزارش اسپوتنیک، وزارت تحصیلات عالی افغانستان امروز در یک خبرنامه ای نوشت: در محفل ارج گذاری از این نخبگان کانکور، دکتور عباس بصیر نامزد وزیر و سرپرست وزارت تحصیلات عالی ضمن تبریکی پیروزی داوطلبان یاد شده سعی و تلاش آنان را در راه آموزش، برای خانواده های شان و مردم افغانستان یک افتخار تلقی نمود.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که دکتور بصیر گفت، که قرار است 20 تن از کسانی که بلند ترین نمره کانکور را کسب نموده اند به بورسیه های تحصیلی به خارج از کشور فرستاده شوند و همچنان از هر ولایت اول الی سوم نمره کانکور به بورسیه های تحصیلی معرفی گردند.
وزارت تحصیلات عالی افغانستان نوشته است، که سرپرست وزارت تحصیلات عالی علاوه نمود، که این وزارت برنامه های جدیدی را روی دست دارد تا نظام تحصیلات عالی کشور را در وضعیت بهتر و مطابق معیار های جهانی عیار سازد.
این وزارت افزوده است، که موصوف با اشاره به تلاش های بهترین های کانکور به ویژه محترمه شمسیه اول نمره کانکور، خطاب به جوانان گفت که اراده و عزم متین در راه کسب علم و دانش هیچ مانع را نمی پذیرد و جوانان باید با الگوگیری از اینان درس بخوانند و باعث افتخار برای خود و مردم شان گردند.
همچنان شمسیه اول نمره کانکور با سپاسگزاری از قدردانی هیات رهبری وزارت تحصیلات عالی گفت: "همان گونه که در پروسه کانکور خوب درخشیده ام تلاش میورزم تا در تحصیلات عالی خویش در خارج کشور نیز تلاش نموده و موجب افتخار ملت و کشورم گردم".
در پایان این خبرنامه آمده است، که محفل با توزیع کمپیوتر های لب تاپ به ده تن نخبگان کانکور پایان یافت.

یادآوری می کنیم، که در امتحان کانکور سال 1399 افغانستان شمسیه از ولایت کابل رتبه نخست را از آن خود کرد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала