آغاز سفر عبدالله عبدالله به پاکستان

© @AFGHANCE رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان وارد اسلام‌آباد شد
رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان وارد اسلام‌آباد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور، صبح امروز دوشنبه (7 میزان) در یک سفر رسمی برای رایزنی درباره صلح افغانستان عازم اسلام‌آباد پایتخت پاکستان شد.

 به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه‌ای شورای عالی مصالحه ملی اعلام کرد که داکتر عبدالله عبدالله رئیس این شورا؛ به دعوت رسمی عمران‌خان صدراعظم جمهوری پاکستان در رأس یک هیأت بلندپایهٔ جمهوری اسلامی افغانستان عازم اسلام‌آباد شده است.

رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی جمهوری اسلامی افغانستان و هيأت همراه ایشان در میدان هوایی نورخان از سوی جناب عبدالرزاق داوود مشاور نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان در امور تجارت و سرمایه‌گذاری، جناب محمد صادق خان نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان، شارژدافیر سفارت و دیپلوماتان افغانستان در اسلام‌آباد استقبال گردید.

در این سفر، رئیس شورای عالی مصالحهٔ ملی در پیوند به تلاش‌های صلح پایدار، با عزت و عادلانه در افغانستان با رهبران ارشد جمهوری اسلامی پاکستان بحث و تبادل نظر می‌کند.

داکتر عبدالله در جریان اقامت خود در جمهوری اسلامی پاکستان با دکتور عارف علوی رئیس‌جمهور،  عمران‌خان صدراعظم، اسد قیصر رئیس مجلس نمایندگان، محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا، شاه‌محمود قریشی وزیر امورخارجه، جنرال قمر جاوید باجوه رئیس ستاد ارتش و سایر مقامات این کشور ملاقات می‎‌کند.

عبدالله عبدالله به پاکستان می‌رود - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله به پاکستان می‌رود

رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی را در سفر به جمهوری اسلامی پاکستان معاونان شورای عالی مصالحهٔ ملی، مشاوران و تعدادی از شخصیت‌های سیاسی کشور همراهی می‌کنند.

رییس شورای عالی مصالحهٔ ملی قبل از سفر به اسلام‌آباد گفت:"در سفر به اسلام آباد با رهبران و مقامات عالی رتبهٔ جمهوری اسلامی پاکستان در بارهٔ تلاش‌های صلح صحبت می‌کنیم. امیدواریم با سفر به اسلام آباد فصل تازه‌ای از همکاری‌های مشترک میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه برقراری صلح پایدار و با عزت باز گردد".

گفتنی است که  این نخستین سفر داکتر عبدالله در یک دهۀ اخیر به جمهوری اسلامی پاکستان می‌باشد.

این در حالی است که با آغاز مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان؛ حکومت افغانستان تلاش دارد تا اسلام‌آّباد را متقاعد به همکاری صادقانه در روند صلح بسازد.

دو روز پیش، محمداشرف غنی، رئیس جمهور کشور در صحبت تلفنی، عمران خان، نخست وزیر پاکستان را برای دیدار از کابل دعوت کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала