حمایت افغانستان از جمهوری آذربایجان در رابطه با مسئله قره باغ

© Photo / MFA Afghanistanحمایت افغانستان از جمهوری آذربایجان در رابطه با مسئله قره باغ
حمایت افغانستان از جمهوری آذربایجان در رابطه با مسئله قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جمهوری افغانستان ضمن حمایت از جمهوری آذربایجان در مسئله قره باغ، خواستار آتش بس و حل و فصل مسائل بین باکو و ایروان از طُرُق مسالمت آمیز شد

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان با نشر یک خبرنامه نگاشته است:" وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان نگرانی خود را نسبت به تنش ها و تقابلات تشدید شده ی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ (ناگورنی) ابراز می دارد، و از وجود تلفات و خسارات مادی و انسانی پیش آمده در این درگیری ها نیز ابراز تاسف می کند. منطقه ناگورنی قره باغ به عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان شناخته شده است. افغانستان خواستار اتمام اشغال قره باغ است، و از تلاش های ملت و دولت آذربایجان و دیگر کشورها در این راستا حمایت می کند".

در این بیانیه وزارت امور خارجه افغانستان، همچنین خواستار آتش بس و حل و فصل این بحران از طریق مسالمت آمیز شد.

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فوریه 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک با ریاست مشترک روسیه، سازمان ملل و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала