دیدار عبدالله با رییس جمهور پاکستان

© @AFGHANCE/FBدیدارعبدالله با رییس جمهور پاکستان
دیدارعبدالله با رییس جمهور پاکستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی در ادامه دیدارهایش با مقام‌های پاکستانی در اسلام آباد با عارف علوی؛ رییس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر رسانه‌ای شورای عالی مصالحه ملی اعلام کرد که عبدالله عبدالله رییس این شورا قبل از ظهر امروز (چهار شنبه 9 میزان) با دکتور عارف علوی رییس جمهور اسلامی پاکستان ملاقات کرد.

رییس جمهور پاکستان در این دیدار تشریف آوری رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی و هیأت همراه ایشان را به پاکستان خوش آمدید و خیر مقدم گفت و برای عبدالله عبدالله در امر دست‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان و قطع جنگ آرزوی موفقیت کرد.

رییس جمهور پاکستان در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود: دولت و رهبری پاکستان به صورت همه جانبه از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کنند. ما طرف‌دار پایان جنگ و صلح و ثبات در افغانستان هستیم. پاکستان از جنگ در افغانستان متضرر است و از صلح نفع می‌برد.

قریشی: پاکستان نتیجه مذاکرات صلح افغانستان را می‌پذیرد - اسپوتنیک افغانستان
قریشی: پاکستان نتیجه مذاکرات افغانستان را هرچه باشد می‌پذیرد

علوی گفته است  ما خواهان افزایش همکا‌رهای خود با افغانستان در عرصه‌ی آموزش، تحصیلات عالی، تکنالوژی معلوماتی و صحت عامه می‌باشیم.   

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با قدردانی از دعوت و میزبانی حکومت و مردم پاکستان، از رییس جمهور پاکستان نیز به خاطر میزبانی و حمایت از تلاش‌های صلح در افغانستان تشکر کرد.

دکتور عبدالله عبدالله در ادامه صحبت‌های خود تصویر روشنی از وضعیت در افغانستان، مذاکرات صلح، چالش‌ها و فرصت‌های دست‌یافتن به صلح و زمینه‌های همکاری دوجانبه میان دو کشور ارایه کرد. 

آقای عبدالله در صحبت‌های خود افزود: افغانستان خواهان روابط نیک با تمام همسایه‌های خود به ویژه جمهوری اسلامی پاکستان می‌باشد و صلح ثبات در افغانستان زمینه‌ی همکاری، رشد تجارت و توسعه میان دو کشور و کلیت منطقه را فراهم می‌سازد.

عبدالله عبدالله در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: ما برای فایق آمدن بر مشکلات و پایان جنگ یک فرصت استثنایی و واقعی در اختیار داریم. امیدواریم با پشتیبانی داخلی و حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی این‌بار به صلح و ثبات دایمی دست‌یابیم.

در حال حاضر مذاکرات صلح در قطر میان هیات دولت و طالبان با کندی ادامه دارد.

در همین حال زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان عازم قطر شده و قراراست با هیات‌های دولت و طالبان دیدار کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала