واکنش به سفر خلیل‌زاد؛ طالبان: نیاز به میانجنی نیست

© Sputnik / Zohra Ishmukhametovaواکنش به سفر خلیل‌زاد در دوحه؛ طالبان: نیاز به میانجنی نیست
واکنش به سفر خلیل‌زاد در دوحه؛ طالبان: نیاز به میانجنی نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی دفتر طالبان طالبان در قطر می گوید که برای حل مشکل مذاکرات صلح نیاز به هیچ میانجی نیاز نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، داکتر نعیم، سخنگوی دفتر طالبان تاکید دارد که برای حل بحران چهل ساله افغانستان نیاز اس که بحث‌های مهم انجام شوند.

او در این خصوص افزود: "اگر عجله داشته باشیم که همه کارها در بیست روز یا یک ماه حل شوند، فکر می‌کنم که به هدف شاید نرسیم....ما به کسی اجازه نمی‌دهیم که در امور داخلی ما مداخله بکند".

Доха, Афганистан, переговоры - اسپوتنیک افغانستان
مذاکرات دوحه/ بحث روی موارد اختلافی ادامه دارد

در همین حال، سفارت امریکا می‌گوید که به دنبال تحمیل یک راه حل در مذاکرات صلح افغانستان نیست.

راس ویلسن، کاردار سفارت امریکا در کابل اظهار داشت: "ما و دیگر همکاران مان آماده همکاری هستیم، ما علاقمند تحمیل کردن راه‌های حل نیستیم، اما هر آنچه‌که از سوی طرف‌ها در میز مذاکرات برای ما نیاز باشد ما انجام می‌دهیم".

با تداوم اختلاف‌ها  بر سر ایجاد کار شیوه، زلمی خلیل‌زاد نیز در دوحه است و گفته می‌شود برای حل این اختلاف‌ها به دوحه رفته است.

کریم خرم، رییس دفتر رییس‌جمهور پیشین در این باره گفت: "همین بن‌بست را یک کمی مصنوعی می‌بینم مانند این‌که جنجال رهایی زندانیان بود و دیدیم که در یازدهم سپتامبر این جنجال حل شد، حالا هم من فکر می‌کنم که حل این موضوع به یک تاریخ مشخصی ساخته شده‌است".

محمد علم ایزدیار، معاون مجلس سنا نیز افزود: "این نشان می‌دهد که متأسفانه ما مردم افغانستان بدون فشار خارجی‌ها نمی‌توانیم که به یک نتیجه برسیم".

Доха, Афганистан, переговоры - اسپوتنیک افغانستان
زیر آسمان کابل؛ مذاکرات صلح دوحه در 4 پرده

تلاش‌صلح افغانستان همزمان شده است با انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده امریکا، بسیاری بدین باور اند که نتیجه انتخابات امریکا برای مذاکرات صلح افغانستان نیز تعیین کننده خواهد بود.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی می گوید که انتظار ندارد که نتیجه انتخابات امریکا بر روند صلح افغانستان اثرهای زیاد بگذارد.

او گفت: "تأثیری خواهد داشت اما بربنیاد تجربه‌های من، بربنیاد تعاملاتم با همکاران امریکایی، این سیاست تغییر چندانی نخواهد کرد، به روال گذشته نخواهد رفت که همه سربازان به یک‌باره‌گی بیرون ساخته شوند".

شهروندان افغانستان در حالی در انتظار به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح هستند که همین اکنون بیست و چهار ولایت کشور در آتش جنگ می‌سوزند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала