جلوگیری از قاچاق حدود یک میلیون و شش صد هزار دالر از میدان هوایی حامد کرزی

© Sputnik / K. Akifiجلوگیری از قاچاق حدود یک میلیون و شش صد هزار دالر از میدان هوایی حامد کرزی
جلوگیری از قاچاق حدود یک میلیون و شش صد هزار دالر از میدان هوایی حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس عمومی میدان هوایی هوایی حامد می گوید که در چهار ماه گذشته، از قاچاق پول به ارزش نزدیک به یک میلیون و شش صد هزار دالر دالر، هژده کیلو طلا و مواد مخدر جلوگیری شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عمر صبور، رییس عمومی میدان هوایی حامد کرزی، می‌گوید که برای شناسایی دست‌هایی که در قاچاق پول و مواد مخدر از راه میدان هوایی کار می‌کنند تدابیر افزایش یافته‌اند.

روزانه بیش از یک میلیون دالر از افغانستان به ایران قاچاق می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
روزانه بیش از یک میلیون دالر از افغانستان به ایران قاچاق می‌شود

رئیس عمومی میدان هوایی حامد کرزی تاکید دارد که گروه های خاصی در تلاش اند با استفاده از از کارمندان میدان هوایی راهی که برای عبور افراد مهم در این میدان ایجاده شده است کار های غیر قانونی انجام دهند: " قطعأ دیگر کسانی‌که از راه «وی آی پی» به‌عنوان «سی آی پی» استفاده می‌کنند حق ندارند استفاده کنند".

او افزود: "در پشت این، دست‌های بزرگی وجود دارد که همچون اعمالی را انجام می‌دهند. شخص‌هایی که توان‌مندی پیداکردن نان شب و روز خود را ندارند، چگونه می‌توانند به میدان بیایند یا چگونه می‌توانند پرواز کنند".

بربنیاد آمارهای ریاست عمومی میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، تنها در چهار ماه گذشته جلو انتقال غیرقانونی 700 هزار دالر، 600 هزار یورو، 700 هزار درهم امارات متحده عربی، 900 کیلوگرام مواد مخدر، 18 کیلو طلای خام و 14 کیلو تابلیت "ک" از میدان هوایی کابل به بیرون میدان هوایی کابل به بیرون از کشور گرفته شده‌است و محل آسیب‌پذیر قاچاق نیز شناسایی و مسدود شده‌است.

این در حالی‌ست، که حدود یک ماه پیش گزارش‌هایی پخش شدند که پولیس میدان هوایی کابل یک عضو مجلس نماینده‌گان را به اتهام حمل دوصد هزار یورو پول نقد، در بخش مهمانان ویژۀ میدان هوایی کابل بازداشت کرده‌است اما این عضو مجلس بازداشت شدنش را رد کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала