طالبان: روند صلح افغانستان از کنترل اشرف غنی خارج شده است

© Sputnik طالبان: روند صلح افغانستان از کنترل اشرف غنی خارج شده است
  طالبان: روند صلح افغانستان از کنترل اشرف غنی خارج شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان با اشاره به سفر رئیس شورای مصالحه افغانستان به پاکستان گفت که روند صلح از کنترل رئیس جمهور افغانستان خارج شده و همه چیز برخلاف میل وی جریان دارد.

 به گزارش اسپوتنیک، پس از انتقاد پارلمان افغانستان از سلب صلاحیت‌های وزارت دفاع و داخله برای عزل و نصب مسئولان حوزه‌های امنیتی و فرماندهان پلیس توسط ریاست جمهوری افغانستان و گزارش‌ها مبنی بر برکناری 17 نفر از مشاوران «اشرف غنی»، طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه نوشت که دولت افغانستان در آستانه "فروپاشی" قرار دارد.

طالبان با اشاره به سفر اخیر «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در رأس یک هیئت بلندپایه به اسلام‌آباد افزود: روند صلح از کنترل اشرف غنی خارج شده است و همه چیز بر خلاف میل او و تیمش جریان دارد؛ از همین جهت است که گروه‌های وابسته به غنی در رسانه‌ها نیز برای تخریب روند صلح سخن می‌گویند.

حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
تلاش اتمر برای کسب حمایت علمای دینی در مذاکره با طالبان

مطلب می‌افزاید: در بخش صلح همه چیز را رقیب غنی یعنی عبدالله در اختیار گرفته است؛ سیاسیون، اپوزیسیون و دیگر گروه‌ها نیز در این مورد مخالف غنی و همنوا با عبدالله به نظر می‌رسند که این به معنای ناتوان شدن بیشتر ارگ است.

پیش از این نیز رسانه‌ها از اختلاف رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در روند صلح گزارش داده و نوشته بودند که سفر عبدالله به پاکستان و استقبال و پروتکل دیپلماتیکی که برای وی چیده شده بود موجب ناراحتی غنی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала