پاسخ افغانستان به اعتراض ارمنستان: موقف‌ ما تغییر ناپذیر است

© Photo / MFA Afghanistanپاسخ افغانستان به اعتراض ارمنستان: موقف‌ ما تغییر ناپذیر است
پاسخ افغانستان به اعتراض ارمنستان: موقف‌ ما تغییر ناپذیر است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در پی درخواست پارلمان ارمنستان مبنی بر لغو عضویت‌ ناظر این کشور، از سازمان امنیت جمعی وزارت خارجه افغانستان می‌گوید که موقف دولت افغانستان تغییر ناپذیر است.

حامد تهذیب سخنگوی وزارت خارجه افغانستان به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «افغانستان از سال ۲۰۱۳ به این سو عضویت ناظر سازمان امنیت جمعی را به‌دست آورده است. در مورد لغو یا تعلیق عضویت اعضای ناظر سازمان، شورای رهبری سازمان امنیت جمعی تصمیم می‌گیرد. در مورد حل و فصل منازعه منطقه قره‌باغ، موقف دولت جمهوری افغانستان این است که این مشکل باید از راه مذاکره و گفتگو حل شود و بر موقف خودش استوار است».

از یکشنبه گذشته (۶‌ میزان) بین ارمنستان و آذربایجان، در منطقه قره‌باغ درگیری‌های شدیدی شروع شده است که این درگیری‌ها واکنش‌های متعددی را به دنبال داشته است.

گروه منیسک خواهان آتش بس فوری شد؛ اما رئیس جمهوری ترکیه از آذربایجان طرفداری کرده و صلح را تنها زمانی ممکن دانست که ارمنستان نیروهایش را از منطقه قره‌باغ به طور رسمی خارج کند.

افغانستان نیز در این منازعه جانب جمهوری آذربایجان را گرفته است. این جانب‌داری دولت افغانستان باعث شد تا پارلمان ارمنستان رای به لغوِ عضویت افغانستان به حیث ناظر از سازمان امنیت جمعی را بدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала