اظهارات ترامپ مبنی بر کاهش سربازان امریکایی از افغانستان شعار انتخاباتی است

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر اظهارات ترامپ مبنی بر کاهش سربازان امریکایی از افغانستان شعار انتخاباتی است
اظهارات ترامپ مبنی بر کاهش سربازان امریکایی از افغانستان شعار انتخاباتی است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه برای افغانستان می‌گوید که اظهارات رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر کاهش نیروهای امریکایی از افغانستان شعار انتخاباتی است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده رئیس‌جمهور پوتین برای افغانستان و رئیس دپارتمان دوم بخش آسیا وزارت امور خارجه روسیه، می‌گوید که اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا در مورد کاهش تعداد نیروهای امریکایی از افغانستان، شبیه شعارهای انتخاباتی است.

کابلوف گفت: این شباهت به شعارهای انتخاباتی است و به احتمال زیاد ترامپ می‌خواهد به رای دهندگان خود نشان دهد که به وعده‌های قبلی انتخاباتی خود عمل می‌کند.

به گفته وی، امریکا اکنون، «واقعاً» توانایی چنین کاهشی را دارد. علاوه براین، وی افزود، حضور نیروهای نظامی امریکا در افغانستان اوضاع را بهبود نمی‌ بخشد.

کابلوف خاطرنشان کرد: با این مسئله مشکلی نیست، حضور آنها چه فایده دارد؟ آیا واقعاً وضعیت در آنجا بهتر شده است؟ فقط بدتر شده است.

یادآوری می‌کنیم، که در اواخر ماه فبروری در مراسمی در قطر ایالات متحده امریکا و طالبان نخستین توافقنامه صلح را پس از 18 سال جنگ امضا کردند، که در آن بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در جریان 14 ماه و آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی پس از آزادی زندانیان دو طرف پیش بینی شده است. ارتش امریکا به عنوان بخشی از پیش شرط های این توافقنامه پنج پایگاه در افغانستان را ترک کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا تایید کرد، که در آینده نزدیک شمار نیروهای امریکایی در این کشور به 4 هزار سرباز کاهش می یابد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала