متحدین ناتو یکجا افغانستان را ترک می کند

© AFP 2023 / FILES DAVID FURSTناتو در افغانستان
ناتو در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متحدین ناتو یکجا نیروهای خود را از خاک افغانستان خارج می کنند.

به گزارش جنس استولتنبرگ سرمنشی ناتو اظهار داشته است که متحدین ناتو به طور مشترک تصمیم خواهند گرفت که چه زمانی نیروهای خود را از افغانستان خارج کنند و سپس همه آنها با هم این کشور را ترک خواهند کرد.

 حضور نظامی ناتو در افغانستان به شرایط مربوط است - اسپوتنیک افغانستان
حضور نظامی ناتو در افغانستان به شرایط مربوط است

استولتنبرگ در پاسخ به سوال مبنی بر مشورت ایالات متحده با متحدین اش در مورد این مسئله گفت: "ما مشترکاً تصمیم گرفته بودیم که نیروهای خود را در افغانستان مستقر کنیم و در مورد تغییرات در آینده نیز مشترکاً تصمیم خواهیم گرفت. وقتی زمان مناسب فرا برسد، همه ما با هم این کشور را ترک خواهیم کرد."

سرمنشی ناتو یادآوری کرد که شرکای ناتو در این اواخر حضور خود را در افغانستان کاهش داده اند و اکنون تقریباً 12 هزار سرباز در این کشور وجود دارد که به ویژه در زمینه آموزش پرسنل نظامی محلی مصروف هستند که اکثر آنها- پرسنل نظامی کانادا و کشورهای اروپایی هستند.

وی تأکید کرد که نیروهای ناتو برای جلوگیری از شرایط که این کشور پناهگاه تروریست ها از سراسر جهان بود ، در افغانستان حضور دارند.

وی افزود: "ما به ماموریت خود در افغانستان متعهد هستیم، زیرا این امر منافع امنیتی ما را برآورده می کند".

استولتنبرگ همچنین خاطرنشان كرد كه ناتو از روند صلح در افغانستان و مذاكرات بین افغانستان حمایت می کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امروز پنجشنبه شب گفت که آماده است تا نیروهای خود را که برای کریسمس کاتولیک- 25 دیسامبر در افغانستان باقی مانده اند، به خانه های شان برگرداند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала