خلیل‌زاد به فرمانده ارتش پاکستان؛ اشتباهات گذشته نباید تکرار شود

عضو شوید
نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و "سکات میلر" فرمانده ماموریت حمایت قاطع ناتو با "جنرال قمر جاوید باجوه" فرمانده ستاد ارتش پاکستان ملاقات و درباره روند صلح افغانستان گفتگو کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک،سفارت امریکا در اسلام‌آباد اخیرا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای صلح افغانستان، در دیدار با جنرال باجوه ضمن سپاسگزاری از کمک آن کشور در پیشرفت روند صلح افغانستان تاکید کرده است که اشتباهات گذشته نباید تکرار شود.
در این خبرنامه آمده است: "آقای خلیلزاد و جنرال باجوه اتفاق نظر داشتند که مذاکرات مستقیم بین‌الافغانی فرصت تاریخی برای دست یافتن به صلح در افغانستان و منطقه است. آنان همچنان موافق بودند که این فرصت نباید از دست برود و اشتباهات گذشته نباید تکرار شود".


زلمی خلیلزاد، سکات میلر و قمر جاوید باجوه در این ملاقات بر ضرورت کاهش چشمگیر خشونت در افغانستان تاکید کرده اند.
سفارت آمریکا در اسلام آباد در این اعلامیه افزوده است: "آنان همچنان در این دیدار در مورد سفر رو در راه عمران خان، صدر اعظم پاکستان به افغانستان و نقشۀ راه که رهنمود روابط پاکستان-افغانستان پس از توافقات صلح خواهد بود، بحث کردند".
این در حالی است که در بیشتر از سه هفته گذشته گروه‌های تماس مذاکره کنندگان دولت افغانستان و طالبان با هم دیدار داشته اند، تا حال نتوانسته اند روی تدوین طرزالعمل مذاکرات صلح به توافق نهایی برسند.
همزمان گروه طالبان در سراسر افغانستان دست به حملات بیشتری زده اند، در این حملات ده‌ها غیرنظامی به شمول زن و کودک نیز جان‌‌ خود را از دست داده‌اند.
مقام‌های آمریکایی و افغان بارها تاکید کرده‌اند که دستگاه استخباراتی پاکستان نفوذ گسترده‌ای بالای رهبری طالبان دارد و همکاری صادقانه اسلام‌آباد در روند صلح افغانستان می‌تواند این روند را به موفقیت برساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала